西洋化
Westernization
An
example of 19th-century Westernization of Japanese society: ballroom
dancing at the Rokumeikan, Tokyo, 1888
☆ 西洋化(またはウェスタン化、表記の違い参照)は、ヨーロッパ化あるいはオクシデンタリゼーション(西洋起源)とも呼ばれ、社会が産業、技術、科学、教 育、政治、経済、生活様式、法律、規範、道徳、習慣、伝統、価値観、精神性、認識、食習慣、服装、言語、文字体系、宗教、哲学などの分野において、西洋文 化と見なされるものを受け入れる過程を指す。植民地主義の時代には、キリスト教の普及を伴うことが多かった[1]。関連概念として、グローバル・ノース (北半球)の統合や影響力を指す「北方化」がある[2]。 西洋化は過去数世紀にわたり世界中で影響力を増しており、一部の思想家は西洋化を近代化と同義と見なす[3]。この考え方はしばしば議論の対象となる。西 洋化の全体的なプロセスは往々にして双方向的である。すなわち西洋の影響や利害自体が、少なくとも影響を受けた社会の一部と結びつき、西洋的な生活やその 一部を目標とするより西洋化された社会を形成する一方で、西洋社会自体もこのプロセスや非西洋グループとの相互作用によって影響を受けるのである。
★ 接触後、一方または双方の文化において文化的パターンの変化が明らかになる。西洋化と非西洋文化に特化すると、外国社会は西洋のイデオロギー、ライフスタ イル、身体的特徴など数多くの側面に関連して社会制度の変化を採用する傾向があり、コミュニティが西洋の慣習や特性に同化(つまり西洋化)するにつれて、 文化的パターンの変化が定着していく様子が見られる。西洋化の現象は、社会間で特定の単一パターンに従うものではない。西洋の慣習への適応と融合の程度 は、異なる共同体内で様々な規模で生じるからだ。[5] 具体的には、支配、破壊、抵抗、生存、適応、または修正が、異民族間の接触後に固有の文化に与える影響の程度は異なる可能性がある。[6]
| Westernization (or
Westernisation, see spelling differences), also Europeanisation or
occidentalization (from the Occident), is a process whereby societies
come under or adopt what is considered to be Western culture, in areas
such as industry, technology, science, education, politics, economics,
lifestyle, law, norms, mores, customs, traditions, values, mentality,
perceptions, diet, clothing, language, writing system, religion, and
philosophy. During colonialism it often involved the spread of
Christianity.[1] A related concept is Northernization, which is the
consolidation or influence of the Global North.[2] Westernization has been a growing influence across the world in the last few centuries, with some thinkers assuming Westernization to be the equivalent of modernization,[3] a way of thought that is often debated. The overall process of Westernization is often two-sided in that Western influences and interests themselves are joined with parts of the affected society, at minimum, to become a more Westernized society, with the putative goal of attaining a Western life or some aspects of it, while Western societies are themselves affected by this process and interaction with non-Western groups. Westernization goes back to ancient Greece.[citation needed] Later, the Roman Empire took on the first process of Westernization as it was heavily influenced by Greece and created a new culture based on the principles and values of the Ancient Greek society. The Romans emerged with a culture that grew into a new Western identity based on the Greco-Roman society. Westernization can also be compared to acculturation and enculturation. Acculturation is "the process of cultural and psychological change that takes place as a result of contact between cultural groups and their individual members".[4] After contact, changes in cultural patterns are evident within one or both cultures. Specific to Westernization and the non-Western culture, foreign societies tend to adopt changes in their social systems relative to Western ideology, lifestyle, and physical appearance, along with numerous other aspects, and shifts in culture patterns can be seen to take root as a community becomes acculturated to Western customs and characteristics – in other words, Westernized. The phenomenon of Westernization does not follow any one specific pattern across societies as the degree of adaption and fusion with Western customs will occur at varying magnitudes within different communities.[5] Specifically, the extent to which domination, destruction, resistance, survival, adaptation, or modification affect a native culture may differ following inter-ethnic contact.[6]  | 
      西洋化(またはウェスタン化、表記の違い参照)は、ヨーロッパ化あるい
はオクシデンタリゼーション(西洋起源)とも呼ばれ、社会が産業、技術、科学、教育、政治、経済、生活様式、法律、規範、道徳、習慣、伝統、価値観、精神
性、認識、食習慣、服装、言語、文字体系、宗教、哲学などの分野において、西洋文化と見なされるものを受け入れる過程を指す。植民地主義の時代には、キリ
スト教の普及を伴うことが多かった[1]。関連概念として、グローバル・ノース(北半球)の統合や影響力を指す「北方化」がある[2]。 西洋化は過去数世紀にわたり世界中で影響力を増しており、一部の思想家は西洋化を近代化と同義と見なす[3]。この考え方はしばしば議論の対象となる。西 洋化の全体的なプロセスは往々にして双方向的である。すなわち西洋の影響や利害自体が、少なくとも影響を受けた社会の一部と結びつき、西洋的な生活やその 一部を目標とするより西洋化された社会を形成する一方で、西洋社会自体もこのプロセスや非西洋グループとの相互作用によって影響を受けるのである。 西洋化は古代ギリシャにまで遡る。その後、ローマ帝国はギリシャの影響を強く受け、古代ギリシャ社会の原理と価値観に基づく新たな文化を創造したことで、 最初の西洋化プロセスを遂げた。ローマ人は、ギリシャ・ローマ社会に基づく新たな西洋的アイデンティティへと発展した文化を確立した。西洋化は、同化(ア キュルチュレーション)や文化伝達(エンカルチュレーション)とも比較できる。同化とは「文化集団とその構成員間の接触の結果として生じる文化的・心理的 変化の過程」である。[4] 接触後、一方または双方の文化において文化的パターンの変化が明らかになる。西洋化と非西洋文化に特化すると、外国社会は西洋のイデオロギー、ライフスタ イル、身体的特徴など数多くの側面に関連して社会制度の変化を採用する傾向があり、コミュニティが西洋の慣習や特性に同化(つまり西洋化)するにつれて、 文化的パターンの変化が定着していく様子が見られる。西洋化の現象は、社会間で特定の単一パターンに従うものではない。西洋の慣習への適応と融合の程度 は、異なる共同体内で様々な規模で生じるからだ。[5] 具体的には、支配、破壊、抵抗、生存、適応、または修正が、異民族間の接触後に固有の文化に与える影響の程度は異なる可能性がある。[6]  | 
    
| Western world Main article: Western world ![]() The Western world The West was originally defined as the Western world. A thousand years later, the East-West Schism separated the Catholic Church and Eastern Orthodox Church from each other. The definition of Western changed as the West was influenced by and spread to other nations. Islamic and Byzantine scholars added to the Western canon when their stores of Greek and Roman literature jump-started the Renaissance. The Cold War also reinterpreted the definition of the West by excluding the countries of the former Eastern Bloc. Today, most modern uses of the term refer to the societies in the West and their close genealogical, linguistic, and philosophical descendants. Typically included are those countries whose ethnic identity and dominant culture are derived from Western European culture. Though it shares a similar historical background, the Western world is not a monolithic bloc, as many cultural, linguistic, religious, political, and economic differences exist between Western countries and populations.  | 
      西洋世界 メイン記事: 西洋世界 ![]() 西洋世界 西洋は元々西洋世界と定義されていた。千年後、東西教会分裂によりカトリック教会と東方正教会が分離した。西洋が他国民に影響を与え広がっていくにつれ、 西洋の定義は変化した。イスラムとビザンツの学者たちは、彼らのギリシャ・ローマ文学の蓄積がルネサンスを加速させたことで、西洋の古典体系に新たな要素 を加えた。冷戦もまた、旧東側諸国を排除することで西洋の定義を再解釈した。今日、この用語の現代的な用法の大半は、西洋の社会とその近縁の系譜的・言語 的・哲学的継承者を指す。典型的には、民族的アイデンティティと支配的文化が西ヨーロッパ文化に由来する国々が含まれる。歴史的背景は類似しているが、西 洋世界は単一のブロックではない。西洋諸国や人口集団の間には、文化的、言語的、宗教的、政治的、経済的な差異が数多く存在するからだ。  | 
    
| Significantly influenced countries The following countries or regions experienced a significant influence by the process of Westernization: Armenia:[7][8][9][10][11] Geographically located in the Caucasus region of West Asia, Armenia's culture has been increasingly influenced by the process of Westernization. Throughout its history, Armenia has been influenced by Western and Eastern civilizations. Armenia became the first state in the world to adopt Christianity as its official religion in 301 AD. The traditional Armenian homeland composed of Eastern Armenia and Western Armenia came under the rule of the Roman, Byzantine, Persian, Arab, Ottoman, and Russian empires. Current Armenia gained its independence in 1991, following the collapse of the Soviet Union. Today, the Government of Armenia maintains positive relations with Iran, Russia, and the West, including the United States and the EU. The country participates in various organizations linked to the EU, such as the Eastern Partnership, the Euronest Parliamentary Assembly and is a member of the Council of Europe, the European Political Community, the OSCE, the BSEC, La Francophonie, and NATO's Partnership for Peace and Euro-Atlantic Partnership Council. In 2017, Armenia signed an extensive agreement with the EU; the CEPA agreement further strengthens economic and political ties. Armenia is also a member of various European organisations for sports, education, and cultural events such as UEFA, the European Olympic Committees, and the European Higher Education Area, and participates in the Eurovision Song Contest. Azerbaijan:[12] Geographically located in the Caucasus mountain range (natural border between West Asia and Eastern Europe). Azerbaijan borrowed Western traditions mainly as a result of imperial Russian influence, with the Muslim world's first opera and secular democracy being established there before its invasion by the Soviets. Currently, the country participates in various European organizations including the EU's Eastern Partnership, the Council of Europe, and GUAM. It is also a member of European organisations for sports such as UEFA and the European Olympic Committees, and regularly participates in the Eurovision Song Contest. Despite this, the country remains an authoritarian regime with considerable human rights and press freedom issues. Cape Verde:[13] An insular country in West Africa, Cape Verde has influences of European culture (particularly Portuguese) and, together with the Azores and Madeira (Portugal), and the Canary Islands (Spain), it is part of the archipelagos of Macaronesia. Due to this, the country has shared close diplomatic and cultural relations with both Iberian countries and has even tried to approach Western organizations, like the EU and NATO. Cyprus:[14] The island of Cyprus is geographically located in West Asia, at the intersection of South-Eastern Europe and the Levant. Throughout history, Cyprus, being the point of intersection of the cultures of the Eastern Mediterranean, has been influenced by both European and Middle Eastern cultures. Modern Cyprus is populated predominantly by ethnic Greek Cypriots in the southern part of the country, and in the northern part by Turks. Since 2004, the Republic of Cyprus has been a member of the EU and also participates in many other European organizations. Hong Kong, Macau, and Singapore:[15] Despite their geographical positions in East and Southeast Asia, due to the heavy influences of European heritage (particularly British and Portuguese) culture, they are at-least partially westernized. Israel:[16][17] Although Israel is geographically located in West Asia, many Western cultural influences were brought in Israel by Jewish settlers from the diaspora, particularly countries like Canada, France, Germany, the United Kingdom, and the United States. It is a member of the OECD. It is often a member of European organisations for sports and cultural events such as UEFA and Eurovision, which is due in large part to Israel's ouster from their respective Asian counterparts. According to Sammy Smooha, a professor emeritus of sociology at Haifa University, Israel is described as a "hybrid," a modern and developed "semi-Western" state. With time, he acknowledged, Israel will become "more and more Western." But as a result of the ongoing Arab–Israeli conflict, full Westernization will be a slow process in Israel.[17] Japan, South Korea, and Taiwan:[18] Although they are geographically located in East Asia, the three countries have westernized themselves by adopting democratic forms of government, free market economic systems, major contributions to Western science and technology, and could be described as "hybrid", "semi-Western" states. Americas:[19] Most countries in Americas are considered Western countries, largely because most of its peoples are descended from Europeans (Spanish and Portuguese settlers and later immigration from other European nations), and their society operates in a highly Westernized way. Most countries in the Americas use either English, French, Spanish or Portuguese as their official language. According to the CIA World Factbook, there has also been considerable immigration to South America, particularly to Argentina, Brazil, Chile, and Uruguay, from European nations other than Spain and Portugal (for example, from Germany, Italy, the Netherlands, etc.—see Immigration to Argentina, Immigration to Brazil, Immigration to Chile, and Immigration to Uruguay).[citation needed] Lebanon:[20] Geographically located in Western Asia, Lebanon is the most Westernized country in the Arab world. In ancient history, Lebanon was ruled by the Hellenistic and Roman empires. Even though it was later ruled by the Caliphate, Lebanon has the highest proportion of Christians in the Arab world, and Christians have dominated the country politically, economically and culturally. Since it was historically a French mandate, France promotes French culture and European-style education in Lebanon. At that time, Beirut was known as the "Little Paris of the Middle East". Currently, French language is still widely spoken and Lebanon is a member of the Organization of la Francophonie. Philippines:[21] Geographically located in Southeast Asia, due to heavy influences of European (particularly Spanish) and American cultures in Filipino culture, the country is considered Westernized. Moreover, nearly 90% of the Filipino population practices Christianity. Turkey:[22] Although geographically only 3% of Turkey lies in Europe (East Thrace) and the rest in West Asia, Turkey is one of the most Westernized Turkic countries. The country has a similar economic system, has a customs union with the European Union in addition to being an official candidate for membership, and is a member of several European and Western organizations such as the OECD, OSCE, the Western European and Others Group, the Council of Europe, the European Political Community, the BSEC, Euro-Atlantic Partnership Council, and NATO. It is also a member of European organisations for sports such as UEFA and the European Olympic Committees, and has participated in the Eurovision Song Contest.  | 
      顕著な影響を受けた国々 以下の国や地域は西洋化のプロセスによって顕著な影響を受けた: アルメニア:[7][8][9][10][11] 地理的に西アジアのカフカス地域に位置するアルメニアの文化は、西洋化のプロセスによってますます影響を受けてきた。その歴史を通じて、アルメニアは西洋 と東洋の文明の影響を受けてきた。アルメニアは西暦301年、世界で初めてキリスト教を国教とした国家となった。伝統的なアルメニアの故郷である東アルメ ニアと西アルメニアは、ローマ帝国、ビザンツ帝国、ペルシャ帝国、アラブ帝国、オスマン帝国、ロシア帝国の支配下に入った。現在のアルメニアは、ソビエト 連邦崩壊後の1991年に独立を回復した。現在、アルメニア政府はイラン、ロシア、米国やEUを含む西側諸国と良好な関係を維持している。同国は欧州連合 (EU)関連の様々な組織、例えば東方パートナーシップやユーロネスト議会連合に参加し、欧州評議会、欧州政治共同体、OSCE、BSEC、フランコフォ ニー、NATOの平和のためのパートナーシップ及び欧州大西洋パートナーシップ評議会のメンバーである。2017年、アルメニアはEUと包括的協定を締結 した。CEPA協定は経済・政治的結びつきをさらに強化するものである。アルメニアはまた、UEFA、欧州オリンピック委員会、欧州高等教育圏など、ス ポーツ・教育・文化イベントに関する様々な欧州組織の加盟国であり、ユーロビジョン・ソング・コンテストにも参加している。 アゼルバイジャン:[12] 地理的にはコーカサス山脈(西アジアと東ヨーロッパの自然境界)に位置する。アゼルバイジャンは主にロシア帝国の影響により西洋の伝統を取り入れ、ソ連侵 攻以前にイスラム世界初のオペラと世俗的民主主義が確立された。現在、EUの東方パートナーシップ、欧州評議会、GUAMなど、様々な欧州組織に参加して いる。また、UEFAや欧州オリンピック委員会などのスポーツに関する欧州組織のメンバーでもあり、ユーロビジョン・ソング・コンテストにも定期的に参加 している。それにもかかわらず、同国は依然として権威主義体制であり、人権や報道の自由に関する問題が多い。 カーボベルデ: [13] 西アフリカの島国であるカーボベルデは、ヨーロッパ文化(特にポルトガル)の影響を受けており、アゾレス諸島、マデイラ(ポルトガル)、カナリア諸島(ス ペイン)とともにマカロネシア諸島の一部を構成している。このため、同国はイベリア半島の両国と緊密な外交・文化関係を築き、EU や NATO などの西側組織にも接近試みている。 キプロス:[14] キプロス島は、地理的には西アジア、南東ヨーロッパとレバントの交差点に位置している。歴史を通じて、キプロスは東地中海文化の交差点として、ヨーロッパ と中東の両方の文化の影響を受けてきた。現代のキプロスは、南部にギリシャ系キプロス人が、北部にトルコ系住民が主に居住している。2004年以降、キプ ロス共和国はEU加盟国であり、他の多くの欧州機関にも参加している。 香港、マカオ、シンガポール:[15] 地理的には東アジアおよび東南アジアに位置するが、欧州(特に英国とポルトガル)の文化的遺産の影響を強く受けているため、少なくとも部分的には西洋化されている。 イスラエル:[16][17] 地理的には西アジアに位置するが、ディアスポラ(離散)のユダヤ人入植者、特にカナダ、フランス、ドイツ、イギリス、アメリカなどの国々から多くの西洋文 化がもたらされた。OECDの加盟国である。スポーツや文化イベントでは、UEFAやユーロビジョンなど欧州組織の加盟国となることが多い。これは主に、 イスラエルがアジアの対応組織から排除されたためだ。ハイファ大学社会学名誉教授サミー・スモーハによれば、イスラエルは「ハイブリッド」、つまり近代的 で発展した「準西洋的」国家と評される。彼は、時が経つにつれイスラエルは「ますます西洋化していく」と認めている。しかし、継続するアラブ・イスラエル 紛争の結果、完全な西洋化はイスラエルにおいて遅いプロセスとなるだろう。[17] 日本、韓国、台湾:[18] 地理的には東アジアに位置するが、民主的な政府形態、自由市場経済システムを採用し、西洋の科学技術に大きく貢献していることから、これら3カ国は西洋化を進めており、「ハイブリッド」「半西洋的」国家と形容できる。 アメリカ大陸:[19] アメリカ大陸のほとんどの国は西洋諸国と見なされている。その主な理由は、住民の大半がヨーロッパ系(スペイン・ポルトガル人入植者および後の欧州国民か らの移民)の子孫であり、社会が高度に西洋化された形で機能しているためだ。アメリカ大陸の大半の国では、公用語として英語、フランス語、スペイン語、ポ ルトガル語のいずれかが使用されている。CIAワールドファクトブックによれば、スペインやポルトガル以外の欧州国民(ドイツ、イタリア、オランダなど) からの南米、特にアルゼンチン、ブラジル、チリ、ウルグアイへの移民も相当数存在している(詳細はアルゼンチンへの移民、ブラジルへの移民、チリへの移 民、ウルグアイへの移民を参照)。[出典が必要] レバノン:[20] 地理的には西アジアに位置するが、アラブ世界で最も西洋化された国である。古代にはヘレニズム帝国とローマ帝国に支配された。後にカリフ制の支配下に入っ たものの、アラブ世界ではキリスト教徒の割合が最も高く、政治・経済・文化の面でキリスト教徒が支配的である。歴史的にフランスの委任統治領であったた め、フランスはレバノンでフランス文化とヨーロッパ式の教育を推進している。当時、ベイルートは「中東の小さなパリ」と呼ばれていた。現在もフランス語は 広く話され、レバノンはフランコフォニー機構の加盟国である。 フィリピン:[21] 地理的には東南アジアに位置するが、フィリピン文化にはヨーロッパ(特にスペイン)とアメリカの文化が強く影響しているため、西洋化が進んだ国と見なされている。さらに、フィリピン人の約90%がキリスト教を信仰している。 トルコ:[22] 地理的には国土のわずか3%(東トラキア地方)がヨーロッパに位置し、残りは西アジアに属するが、トルコは最も西洋化されたトルコ系国家の一つである。同 国は類似の経済システムを有し、欧州連合(EU)との関税同盟を結んでいるほか、正式な加盟候補国であり、OECD、OSCE、西欧・その他グループ、欧 州評議会、欧州政治共同体、BSEC、ユーロ大西洋パートナーシップ評議会、NATOなど、複数の欧州・西側組織の加盟国である。また、UEFAや欧州オ リンピック委員会などの欧州スポーツ組織にも加盟しており、ユーロビジョン・ソング・コンテストにも参加している。  | 
    
| Views Kishore Mahbubani Kishore Mahbubani's book entitled The Great Convergence: Asia, the West, and the Logic of One World (Public Affairs), is very optimistic.[why?] It proposes that a new global civilization is being created. The majority of non-Western countries admire and adhere to Western living standards. It says this newly emerging global order has to be ruled through new policies and attitudes. He argues that policymakers all over the world must change their preconceptions and accept that we live in one world. The national interests must be balanced with global interests and the power must be shared. Mahbubani urges that only through these actions can we create a world that converges benignly. Samuel P. Huntington posits a conflict between "the West and the Rest" and offers three forms of general action that non-Western civilizations can react toward Western countries.[23] 1. Non-Western countries can attempt to achieve isolation to preserve their own values and protect themselves from Western invasion. He argues that the cost of this action is high and only a few states can pursue it. 2. According to the theory of "band-wagoning" non-Western countries can join and accept Western values. 3. Non-Western countries can make an effort to balance Western power through modernization. They can develop economic, and military power and cooperate with other non-Western countries against the West while still preserving their own values and institutions. Mahbubani counters this argument in his other book, The New Asian Hemisphere: The Irresistible Shift of Global Power to the East. This time, he argues that Western influence is now "unraveling", with Eastern powers such as China arising. He states: …the 5.6 billion people who live outside the West no longer believe in the innate or inherent superiority of Western civilization. Instead, many are beginning to question whether the West remains the most civilized part of the world. What we are witnessing today…is the progressive unwrapping of these many layers of Western influences.[24] He explains the decline of Western influence, stating reasons as to the loss of Western credibility with the rest of the world. 1. There is an increasing perception that Western countries will prioritize their domestic problems over international issues, despite their spoken and written promises of having global interests and needs. 2. The West has become increasingly biased and close-minded in their perception of "non-Western" countries such as China, declaring it an "un-free" country for not following a democratic form of government. 3. The West uses a double standard when dealing with international issues. 4. As the biggest Eastern populations gain more power, they are moving away from the Western influences they sought after in the past. The "anti-Americanism" sentiment is not temporary, as Westerners like to believe – the change in the Eastern mindset has become far too significant for it to change back.  | 
      見解 キショア・マブバニ キショア・マブバニの著書『大収束:アジア、西洋、そして一つの世界の論理』(パブリック・アフェアーズ刊)は非常に楽観的だ。新たなグローバル文明が創 られつつあると提唱している。非西洋諸国の大半は西洋の生活水準を称賛し、それに従っている。この新たに台頭するグローバル秩序は、新たな政策と姿勢に よって統治されなければならないと述べている。彼は、世界中の政策立案者が先入観を改め、我々が一つの世界に住んでいることを受け入れねばならないと主張 する。国民の利益は地球規模の利益と均衡を保ち、権力は共有されねばならない。マブバニは、こうした行動を通じてのみ、良性の収束を遂げる世界を創出でき ると訴える。 サミュエル・P・ハンティントンは「西洋とその他」の対立を提唱し、非西洋文明が西洋諸国に対して取り得る三つの一般的な行動様式を提示している。[23] 1. 非西洋諸国は、自らの価値観を守り西洋の侵攻から身を守るため、孤立化を図ることもできる。彼はこの行動の代償は高く、ごく少数の国家しか追求できないと論じる。 2. 「バンドワゴン理論」によれば、非西洋諸国は西洋の価値観に同調し受け入れることができる。 3. 非西洋諸国は近代化を通じて西洋の力を均衡させる努力ができる。自国の価値観や制度を維持しつつ、経済力や軍事力を発展させ、他の非西洋諸国と協力して西洋に対抗できる。 マブバニは別の著書『新アジア半球:東へ移る世界の力の流れ』でこの主張に反論している。今回は西洋の影響力が「解体しつつある」と論じ、中国などの東洋勢力が台頭していると述べる。彼はこう記す: …西洋圏外に住む56億の人民はもはや西洋文明の生まれつきの優越性を信じていない。むしろ多くの人々が、西洋が依然として世界で最も文明化された地域で あるか疑問を持ち始めている。我々が今日目撃しているのは…西洋の影響力という幾重にも重なった層が次第に剥がれ落ちる過程だ。[24] 彼は西洋の影響力衰退について、西洋が世界から信頼を失った理由を次のように説明する。 1. 西側諸国は、口頭や文書で国際的な利益や必要性を掲げながらも、実際には自国の問題を国際問題より優先させるという認識が高まっている。 2. 西側は中国のような「非西洋」諸国に対する認識において、民主的な統治形態を採用していないことを理由に「自由でない国」と断じるなど、偏見と閉鎖性を強めている。 3. 西側諸国は国際問題に対処する際に二重基準を用いる。 4. 東洋の最大人口を抱える国々が力を増すにつれ、かつて求めた西側の影響力から離脱しつつある。「反米感情」は西側諸国が信じたいように一時的なものではない。東洋の考え方の変化は、元に戻すにはあまりにも重大なものとなっている。  | 
    
| Samuel P. Huntington In contrast to territorial delineation, others, like the American political scientist Samuel P. Huntington in The Clash of Civilizations, consider what is "Western" based on religious affiliation, such as deeming the majority-Western Christian part of Europe and North America the West, and creating 6 other civilizations, including Latin America, Confucian, Japanese, Islamic, Hindu and Slavic-Orthodox, to organize the rest of the globe.[25] Huntington argued that after the end of the Cold War, world politics had been moved into a new aspect in which non-Western civilizations were no more the exploited recipients of Western civilization but become another important actor joining the West to shape and move the world history.[26] Huntington believed that while the age of ideology had ended, the world had only reverted to a normal state of affairs characterized by cultural conflict. In his thesis, he argued that the primary axis of conflict in the future will be along cultural and religious lines.[27]  | 
      サミュエル・P・ハンティントン 領土による区分とは対照的に、アメリカの政治学者サミュエル・P・ハンティントンは『文明の衝突』において、宗教的帰属に基づいて「西洋的」とは何かを考 察している。例えば、西洋キリスト教が多数派を占めるヨーロッパと北米を西洋と定義し、ラテンアメリカ、儒教、日本、イスラム、ヒンドゥー、スラブ正教を 含む他の6つの文明を創出し、それ以外の地域を分類している。[25] ハンティントンは、冷戦終結後、世界政治は新たな局面へと移行したと主張した。非西洋文明はもはや西洋文明に搾取される受け手ではなく、西洋と並び世界史 を形作り動かす重要な主体となったのである。[26] ハンティントンは、イデオロギーの時代は終わったものの、世界は文化衝突を特徴とする通常の状態に戻ったに過ぎないと考えていた。彼の論文では、将来の主 要な対立軸は文化的・宗教的な線に沿って生じると論じている。[27]  | 
    
| Edward Said In Orientalism Edward Said views Westernization as it occurred in the process of colonization, an exercise of essentializing a "subject race" in order to more effectively dominate them. Said references Arthur Balfour, the British Prime Minister from 1902 to 1905, who regarded the rise of nationalism in Egypt in the late 19th century as counterproductive to a "benevolent" system of occupational rule. Balfour frames his argument in favor of continued rule over the Egyptian people by appealing to England's great "understanding" of Egypt's civilization and purporting that England's cultural strengths complemented and made them natural superiors to Egypt's racial deficiencies. Regarding this claim, Said says, "Knowledge to Balfour means surveying a civilization from its origins to its prime to its decline – and of course, it means being able to...The object of such knowledge is inherently vulnerable to scrutiny; this object is a 'fact' which, if it develops, changes, or otherwise transforms itself...[the civilization] nevertheless is fundamentally, even ontologically stable. To have such knowledge of such a thing is to dominate it." The act of claiming coherent knowledge of a society in effect objectifies and others it into marginalization, making people who are classified into that race as "almost everywhere nearly the same." Said also argues that this relationship to the "inferior" races, in fact, works to also fortify and make coherent what is meant by "the West"; if "The Oriental is irrational, depraved (fallen), childlike, "different..." then "...the European is rational, virtuous, mature, normal." Thus, "the West" acts as a construction in the similar way as does "the Orient" – it is a created notion to justify a particular set of power relations, in this case, the colonization and rule of a foreign country.  | 
      エドワード・サイード 『オリエンタリズム』においてエドワード・サイードは、植民地化の過程で生じた西洋化を、より効果的に支配するために「被支配人種」を本質化しようとする 行為と見なしている。サイードは1902年から1905年まで英国首相を務めたアーサー・バルフォアを引用する。バルフォアは19世紀末のエジプトにおけ るナショナリズムの台頭を、「慈悲深い」占領統治体制にとって逆効果と見なしていた。バルフォアは、エジプト文明に対する英国の深い「理解」を強調し、英 国の文化的優位性がエジプトの人種的欠陥を補完し、彼らを当然の支配者とするという主張で、エジプト人民への支配継続を正当化した。この主張についてサ イードは言う。「バルフォアにとって知識とは、文明の起源から全盛期、衰退期までを俯瞰することだ。そして当然、それは... この知識の対象は本質的に検証に脆弱だ。対象は『事実』であり、発展し変化し変容するにもかかわらず…[文明は]根源的、存在論的に安定している。そのよ うな対象を知識で掌握することは、それを支配することだ」。社会に対する一貫した知識を主張する行為は、事実上その社会を客体化し他者化して周縁化させ、 その人種に分類された人々を「ほぼどこでもほぼ同じ」存在とする。サイードはさらに、この「劣等」人種との関係性が、実は「西洋」という概念自体を強化し 整合性を与える役割を果たすと論じる。もし「東洋人は非合理的で堕落し(堕落した)、子供っぽく、『異なる』」ならば、「…ヨーロッパ人は合理的で高潔、 成熟し、正常である」ということになる。したがって「西洋」は「東洋」と同様に構築物として機能する。つまり特定の権力関係を正当化するために作られた概 念であり、この場合、外国の植民地化と支配を正当化するための概念なのである。  | 
    
| Process See also: Western influence on Africa and Anglicisation Colonization and Europeanization (1400s–1970s) Main article: Colonialism See also: European diaspora and American diaspora From the 1400s onward, Europeanization and colonialism spread gradually over much of the world and controlled different regions during this five centuries long period, colonizing or subjecting the majority of the globe. Following World War II, Western leaders and academics sought to expand innate liberties and international equality. A period of decolonization began. At the end of the 1960s, most colonies were allowed autonomy. Those new states often adopted some aspects of Western politics such as a constitution, while frequently reacting against Western culture.[citation needed]  | 
      プロセス 関連項目: アフリカへの西洋の影響とアングリカイズーション 植民地化とヨーロッパ化(1400年代~1970年代) 主な記事: 植民地主義 関連項目: ヨーロッパ系ディアスポラとアメリカ系ディアスポラ 1400年代以降、ヨーロッパ化と植民地主義は世界の多くの地域に徐々に広がり、この5世紀にわたる期間に異なる地域を支配した。地球の大部分を植民地化または従属させたのである。 第二次世界大戦後、西洋の指導者や学者は、生来の自由と国際的平等を拡大しようと試みた。脱植民地化の時代が始まった。1960年代末までに、ほとんどの 植民地は自治を認められた。これらの新国家は、憲法など西洋政治のいくつかの側面を採用することが多かったが、同時に西洋文化に対して頻繁に反発を示し た。  | 
    
| In the Americas and Oceania See also: North American frontier and Americanization ![]() The racial mixing of Spaniards and indigenous Latin Americans. Due to the colonization of the Americas and Oceania by Europeans, the cultural, ethnic, and linguistic make-up of the Americas and Oceania has been changed. This is most visible in settler colonies such as: Australia and New Zealand in Oceania, and the United States, Canada, Argentina, Brazil, Chile, Costa Rica, and Uruguay in the Americas, where the traditional indigenous population has been predominantly replaced demographically by non-indigenous settlers due to transmitted disease and conflict. This demographic takeover in settler countries has often resulted in the linguistic, social, and cultural marginalisation of indigenous people. Even in countries where large populations of indigenous people remain or the indigenous peoples have mixed (mestizo) considerably with European settlers, such as countries in Latin America and the Caribbean: Mexico, Peru, Panama, Suriname, Ecuador, Bolivia, Venezuela, Belize, Paraguay, South Africa, Colombia, Guatemala, Haiti, Honduras, Guyana, El Salvador, Jamaica, Cuba, or Nicaragua, relative marginalisation still exists. Latin America was shaped by Iberian culture, with local religious forms also mixing with Christian influences.[28] In Mexico, indigenous people adopted writing alongside their traditional oral and pictorial forms of communication.[29]  | 
      アメリカ大陸とオセアニア 関連項目: 北米フロンティアとアメリカ化 ![]() スペイン人と先住民ラテンアメリカ人の人種的混交。 ヨーロッパ人によるアメリカ大陸とオセアニアの植民地化により、これらの地域の文化的・民族的・言語的構成は変化した。この変化は、入植者による植民地に おいて最も顕著である。例えば、オセアニアのオーストラリアやニュージーランド、アメリカ大陸のアメリカ合衆国、カナダ、アルゼンチン、ブラジル、チリ、 コスタリカ、ウルグアイなどでは、伝染病や紛争により、伝統的な先住民の人口が非先住民の入植者に人口統計学的に置き換えられた。こうした入植国における 人口統計学的な支配は、しばしば先住民の言語的、社会的、文化的な周縁化をもたらした。ラテンアメリカやカリブ海諸国のように、先住民が多数残存している 国や、先住民がヨーロッパ系入植者とかなり混血(メスティーソ)した国々(メキシコ、ペルー、パナマ、スリナム、エクアドル、ボリビア、ベネズエラ、ベ リーズ、パラグアイ、南アフリカ、コロンビア、グアテマラ、ハイチ、ホンジュラス、ガイアナ、エルサルバドル、ジャマイカ、キューバ、ニカラグアなど)に おいても、相対的な周縁化は依然として存在する。 ラテンアメリカはイベリア文化によって形成され、現地の宗教形態もキリスト教の影響と混血の[28]。メキシコでは、先住民は伝統的な口頭や絵による伝達方法と並行して文字を採用した[29]。  | 
    
In Asia![]() King Amanullah Khan of Afghanistan attempted to Westernize his country in the 1920s, but tribal revolts caused his abdication. General reactions to Westernization can include fundamentalism, protectionism, or embrace to varying degrees. Countries such as Korea and China attempted to adopt a system of isolationism but have ultimately juxtaposed parts of Western culture into their own, often adding original and unique social influences, as exemplified by the introduction of over 1,300 locations of the traditionally Western fast-food chain McDonald's into China.[30] Specific to Taiwan, the industry of bridal photography (see Photography in Taiwan) has been significantly influenced by the Western idea of "love". As examined by author Bonnie Adrian, Taiwanese bridal photos of today provide a striking contrast to past accepted norms, contemporary couples often displaying great physical affection and, at times, placed in typically Western settings to augment the modernity, in comparison to the historically prominent relationship, often stoic and distant, exhibited between bride and groom.[31] Though Western concepts may have initially played a role in creating this cultural shift in Taiwan, the market and desire for bridal photography has not continued without adjustments and social modifications to this Western notion.  | 
      アジアでは![]() アフガニスタンのアマンラ・カーン国王は1920年代に自国を西洋化しようとしたが、部族の反乱により退位を余儀なくされた。 西洋化に対する一般的な反応としては、原理主義、保護主義、あるいは様々な程度の受容が挙げられる。韓国や中国のような国々は孤立主義の体制を採用しよう としたが、最終的には西洋文化の一部を自国の文化と並置し、しばしば独自の社会的影響を加えている。その一例が、伝統的に西洋のファストフードチェーンで あるマクドナルドが中国に1,300以上の店舗を展開していることだ。[30] 台湾に限定すれば、ブライダルフォトグラフィー産業(台湾の写真術参照)は西洋の「愛」の概念に大きく影響されている。ボニー・エイドリアンが分析したよ うに、現代の台湾のブライダル写真は過去の規範とは著しい対照をなす。新郎新婦はしばしば激しい身体的愛情を示し、時には西洋的な背景に配置されて近代性 を強調される。これは歴史的に顕著だった、しばしば無表情で距離を置いた新郎新婦の関係とは対照的である。[31] 台湾におけるこの文化的変容の初期段階では西洋的概念が役割を果たしたかもしれないが、ブライダル写真への市場需要と欲求は、この西洋的観念に対する調整 と社会的修正なしには継続してこなかった。  | 
    
| East Asia China This section is an excerpt from Eastward spread of Western learning.[edit] The eastward spread of Western learning (simplified Chinese: 西学东渐; traditional Chinese: 西學東漸) refers to the spread of Western technologies and ideologies in China since the late Ming dynasty, which is contrast with the westward spread of Eastern learning (simplified Chinese: 东学西传; traditional Chinese: 東學西傳) that introduced Chinese technologies and ideologies to the West.[32][33][34] Korea See also: Seohak In Korea, the first contact with Westernization was during the Joseon Dynasty, in the 17th century. Every year, the emperor dispatched a few envoy ambassadors to China and while they were staying in Beijing, the Western missionaries were there. Through the missionaries, Korean ambassadors were able to adopt Western technology. In the 19th century, Korea started to send ambassadors to the foreign countries, other than Japan and China. While Korea was being Westernized slowly in the late 19th century, Korea had the idea of "Eastern ways and Western frames (東道西器)", meaning that they accepted the Western "bowl", but used it with Eastern principles inside.[citation needed]  | 
      東アジア 中国 この節は『西学東漸』からの抜粋である。 西学東漸(簡体字: 西学东渐; 繁体字: 西學東漸)とは、明代後期以降、中国における西洋の技術やイデオロギーの伝播を指す。これは、中国の技術やイデオロギーを西洋に伝えた東学西伝(簡体字: 东学西传; 繁体字: 東學西傳)と対比される概念である。[32][33] [34] 朝鮮 関連項目: 西学 朝鮮における西洋化との最初の接触は、17世紀の朝鮮王朝時代であった。毎年、皇帝は数名の使節を中国に派遣し、彼らが北京に滞在している間、西洋の宣教 師たちがそこにいた。宣教師たちを通じて、朝鮮の使節は西洋の技術を取り入れることができた。19世紀に入ると、韓国は日本や中国以外の外国にも使節を派 遣し始めた。19世紀後半に徐々に西洋化が進む中で、韓国は「東道西器(東洋の道と西洋の器)」という思想を抱いた。これは西洋の「器」を受け入れつつ、 その中身は東洋の原理で運用するという意味である。[出典が必要]  | 
    
| Japan See also: Japanization ![]() An example of 19th-century Westernization of Japanese society: ballroom dancing at the Rokumeikan, Tokyo, 1888 In Japan, the Netherlands continued to play a key role in transmitting Western know-how to the Japanese from the 17th century to the mid-19th century, because the Japanese had only opened their doors to Dutch merchants before US Navy commodore Matthew C. Perry's visit in 1853. After Commodore Perry's visit, Japan began to deliberately accept Western culture to the point of hiring Westerners to teach Western customs and traditions to the Japanese starting in the Meiji era. Since then, many Japanese politicians have encouraged the Westernization of Japan with the use of the term Datsu-A Ron, which means the argument for "leaving Asia" or "Good-bye Asia". In Datsu-A Ron, "Westernization" was described as an "unavoidable" but "fruitful" change. In contrast, despite many advances in industrial efficiency, Japan has sustained a culture of strict social hierarchy and limited individualization.[35]  | 
      日本 関連項目: 日本化 ![]() 19世紀の日本社会における西洋化の例:1888年、東京・緑明館での社交ダンス 日本では、17世紀から19世紀半ばにかけて、オランダが西洋の技術を日本に伝える上で重要な役割を果たし続けた。なぜなら、1853年にアメリカ海軍の マシュー・ペリー提督が来航するまで、日本が開国したのはオランダ商人だけだったからだ。ペリー提督来航後、日本は熟議をもって西洋文化を受け入れ始め、 明治時代には西洋人を雇って日本人に西洋の習慣や伝統を教えるまでになった。それ以来、多くの日本の政治家は「脱亜論」という言葉を用いて日本の西洋化を 推進してきた。これは「アジアを離れる」あるいは「さようならアジア」を主張する論理を意味する。脱亜論において「西洋化」は「避けられない」が「実り多 い」変化とされた。一方で、産業効率の多くの進歩にもかかわらず、日本は厳格な社会階層と限定的な個人主義の文化を維持してきたのである。  | 
    
| South Asia See also: Anglicisation § South Asia India See also: Cultural history of India § Colonial era At the turn of the 19th century, when India was being conquered by the East India Company, some of its native kingdoms sought Western education to learn how to deal with the threat.[36][better source needed] India's later independence movement also took inspiration from Western ideas about democracy and human rights.[37] India's ruling class after independence in 1947 remained somewhat Westernized; India's first Prime Minister, Jawaharlal Nehru, had such a substantial Britishness that he once described himself as "the last Englishman to rule India."[38] In 2014, however, the Bharatiya Janata Party (BJP) won power on the back of perceptions of the ruling class being insufficiently Indian.[39] Southeast Asia Thailand Although Thailand is geographically located in Southeast Asia, through the 18th and 19th centuries, Siam faced imperialist pressure from France and the United Kingdom, including many unequal treaties with Western powers and forced concessions of territory; it nevertheless remained the only Southeast Asian country to avoid direct Western colonization. The country became westernized by itself, the Siamese system of government was centralized and initially organized into a modern unitary absolute monarchy during the reign of Chulalongkorn, later as a constitutional monarchy following the Siamese revolution of 1932.[40] In the late 1950s, Thailand became a major ally of the United States, and played a key anti-communist role in the region as a member of the SEATO. Currently, Thailand continues to have strong ties to Western countries. Vietnam Starting from the period of the Nguyễn dynasty as a protectorate of France, the Vietnamese transitioned from chữ Hán and chữ Nôm writing systems to the Vietnamese alphabet (chữ Quốc ngữ). Between the late 19th to early 20th centuries, a number of French style buildings were built in Saigon and Hanoi, becoming two of several locations in Asia claiming to be the Paris of the East. Vietnam is also a member of the International Organisation of La Francophonie. Under the Nguyễn dynasty, Christianity became established as a minority religion for currently around 7% of the population. After the abdication of Emperor Bảo Đại and the August Revolution that took place during the end of World War II, Vietnam would incorporate socialist and American values as it underwent industrialization and economic development during and after the period of political division.[41]  | 
      南アジア 関連項目: アングリシゼーション § 南アジア インド 関連項目: インドの文化史 § 植民地時代 19世紀の変わり目、インドが東インド会社に征服されつつあった頃、現地の王国の一部は脅威に対処する方法を学ぶため西洋教育を求めた。[36][より良 い出典が必要] インドの後の独立運動もまた、民主主義と人権に関する西洋の思想から影響を受けた。[37] 1947年の独立後も、インドの支配階級は一定の西洋化を維持した。初代首相ジャワハルラール・ネルーは英国的要素が強く、自らを「インドを統治する最後 の英国人」と称したことがある[38]。しかし2014年、与党インド人民党(BJP)は支配階級の「インディアン不足」を訴え、政権を奪取した。 [39] 東南アジア タイ タイは地理的には東南アジアに位置するが、18世紀から19世紀にかけて、シャムはフランスやイギリスといった帝国主義諸国からの圧力に直面した。これに は西洋列強との不平等条約の締結や領土の強制割譲も含まれる。それでもなお、タイは東南アジアで唯一、西洋による直接的な植民地化を免れた国である。同国 は自発的に西洋化を進め、チュラロンコーン王の治世下で中央集権化されたシアン式統治体制が確立され、近代的な単一絶対君主制が形成された。その後 1932年のシアン革命を経て立憲君主制へと移行した。[40] 1950年代後半、タイは米国の主要な同盟国となり、東南アジア条約機構(SEATO)の一員として地域における反共の要となった。現在もタイは西側諸国 との強固な関係を維持している。 ベトナム フランス保護領としてのグエン王朝時代から、ベトナム人は漢字とノム文字からベトナム語アルファベット(クオック・グオ)へと移行した。19世紀末から 20世紀初頭にかけて、サイゴンとハノイには数多くのフランス様式の建物が建設され、アジアで「東洋のパリ」を自称する数ある都市の一つとなった。ベトナ ムは国際フランコフォニー機構の加盟国でもある。グエン王朝時代、キリスト教は少数派宗教として定着し、現在では人口の約7%を占める。バオダイ皇帝の退 位と第二次世界大戦末期の八月革命を経て、ベトナムは政治的分断期とその後の工業化・経済発展の中で、社会主義的価値観とアメリカ的価値観を取り入れて いった。  | 
    
West Asia![]() Another example of Westernization: Prince Yorihito Higashifushimi of Japan in typical Western naval dress uniform with white gloves, epaulettes, medals and hat. ![]() Similarity with U.S. General John C. Bates's uniform. Iran In Iran, the process of Westernization dates back to the country's attempt to westernize during the beginning of the 1930s, which was dictated by Shah Rezā Khan and continued by his son during the Cold War and agitated the largely conservative Shia Muslim masses of the country which was partly responsible for the 1979 Iranian Revolution.[42] Turkey In transcontinental Turkey, the synchronization process with the West is known as the Tanzimat (reorganization) period. The Ottoman Empire began to change itself according to modern science, practice, and culture. The Empire took some innovations from the West. Also, with the contribution of foreign engineers, the Empire repaired its old arm systems. Newly-found schools, permanent ambassadors, and privy councils were an essential improvement for the Empire. As a result, Turkey is one of the most Westernized majority-Muslim nations.  | 
      西アジア![]() 西洋化の別の例:日本の東伏見頼仁親王が、白い手袋、肩章、勲章、帽子を付けた典型的な西洋式海軍礼服を着用している。 ![]() 米軍ジョン・C・ベイツ将軍の制服との類似性。 イラン イランにおける西洋化のプロセスは、1930年代初頭にシャー・レザ・カーンによって主導され、冷戦期にその息子によって継続された西洋化試みに遡る。これは同国の保守的なシーア派イスラム教徒の大衆を動揺させ、1979年のイラン革命の一因となった。[42] トルコ 大陸を跨ぐトルコでは、西洋との同期化プロセスはタンジマート(再編成)期として知られる。オスマン帝国は近代的な科学、実践、文化に基づいて自らを変革 し始めた。帝国は西洋からいくつかの革新技術を導入した。また外国人の技術者の貢献により、帝国は旧式の兵器システムを改修した。新設された学校、常駐大 使、枢密院は帝国にとって重要な進歩であった。結果として、トルコはイスラム教徒が大多数を占める国民の中で最も西洋化された国民の一つとなっている。  | 
    
| In Europe See also: Greater Europe Russia This section is an excerpt from Westernizer.[edit] Westernizers (/ˈzɑːpɑːdnɪk/; Russian: за́падник, romanized: západnik, IPA: [ˈzapədnʲɪk]) were a group of 19th-century intellectuals who believed that Russia's development depended upon the adoption of Western European technology and liberal government. In their view, Western ideas such as industrialisation needed to be implemented throughout Russia to make it a more successful country. The Russian term was зáпадничество (západnichestvo, "westernism"), and its adherents were known as the за́падники (západniki, "westernists").[43] In some contexts of Russian history, zapadnichestvo can be contrasted with Slavophilia, whose proponents argued that Russia should develop its own unique identity and culture, based on its Slavic heritage.[44]  | 
      ヨーロッパ 関連項目: 広義のヨーロッパ ロシア この節は西洋化主義者からの抜粋である。[編集] 西洋化主義者(/ˈzɑːpɑːdnɪk/; ロシア語: за́падник, ローマ字表記: západnik, IPA: [ˈzapədnʲɪk])とは、19世紀の知識人集団であり、ロシアの発展は西ヨーロッパの技術と自由主義的政府の導入にかかっていると信じていた。彼 らの見解では、工業化といった西洋の思想をロシア全土に導入することで、より成功した国家を築けるという。ロシア語では「западничество(ザ パドニチェストヴォ、西欧主義)」と呼ばれ、その支持者は「западники(ザパドニキ、西欧主義者)」として知られた。[43] ロシア史の文脈によっては、ザパドニチェストヴォはスラヴ主義と対比されることがある。スラヴ主義の支持者たちは、ロシアはスラヴの遺産に基づいて独自のアイデンティティと文化を発展させるべきだと主張した。[44]  | 
    
| Globalization (1970s–present) Westernization is often regarded as a part of the ongoing process of globalization. This theory proposes that Western thought has led to globalisation, and that globalisation propagates Western culture, leading to a cycle of Westernization. On top of largely Western government systems such as democracy and constitution, many Western technologies and customs like music, clothing, and cars have been introduced across various parts of the world and copied and created in traditionally non-Western countries. Westernization has been reversed in some countries following war or regime change. For example: Russia in aftermath of the Russian Revolution in 1917 and Iran by the Iranian Revolution in 1979.[45] The main characteristics are economic and political (free trade) democratisation, combined with the spread of an individualised culture. Often it was regarded as opposite to the worldwide influence of communism. After the break-up of the USSR in late 1991 and the end of the Cold War, many of its component states and allies nevertheless underwent Westernization, including privatization of hitherto state-controlled industry.[46] With debates still going on, the question of whether globalization can be characterized as Westernization can be seen in various aspects. Globalization is happening in various aspects, ranging from economics, politics, and even food or culture. Westernization, to some schools, is seen as a form of globalization that leads the world to be similar to Western powers. Being globalized means taking positive aspects of the world, but globalization also brings the debate about being Westernized. Democracy, fast food, and American pop culture can all be examples that are considered as Westernization of the world. According to the "Theory of the Globe scrambled by Social network: a new Sphere of Influence 2.0", published by Jura Gentium (University of Florence), the increasing role of Westernization is characterized by social media. The comparison with Eastern societies, who decided to ban American social media platforms (such as Iran and China with Facebook and Twitter), marks a political desire to avoid the Westernization process of their own populations and ways to communicate.[47]  | 
      グローバリゼーション(1970年代~現在) 西洋化は、進行中のグローバリゼーションの一環と見なされることが多い。この理論は、西洋思想がグローバリゼーションをもたらし、グローバリゼーションが 西洋文化を広めることで西洋化の循環が生まれると主張する。民主主義や憲法といった主に西洋的な政府システムに加え、音楽、衣服、自動車など多くの西洋の 技術や習慣が世界各地に導入され、伝統的に非西洋的な国々でも模倣され、創造されてきた。 戦争や政権交代を契機に、一部の国では西洋化が逆転した。例として、1917年のロシア革命後のロシアや、1979年のイラン革命後のイランが挙げられる。[45] 主な特徴は、経済的・政治的(自由貿易)民主化と、個人主義文化の拡散である。しばしば共産主義の世界的影響力に対する対極と見なされた。1991年末のソ連崩壊と冷戦終結後、その構成国や同盟国の多くは、従来国営だった産業の民営化を含む西洋化を経験した。[46] 議論は今も続いているが、グローバリゼーションを西洋化と特徴づけられるかという問題は様々な側面から捉えられる。グローバリゼーションは経済、政治、さ らには食文化に至るまで多岐にわたって進行している。西洋化は、一部の学派によれば、世界を西洋諸国に類似させる方向へ導くグローバリゼーションの一形態 と見なされる。グローバル化とは世界の良い面を取り入れることを意味するが、グローバリゼーションは同時に西洋化に関する議論ももたらす。民主主義、ファ ストフード、アメリカのポップカルチャーは、いずれも世界の西洋化と見なされる例だ。 フィレンツェ大学ジュラ・ジェンティウムが発表した「ソーシャルネットワークによってかき回される地球の理論:新たな影響圏2.0」によれば、西洋化の役 割の増大はソーシャルメディアによって特徴づけられる。イランや中国がフェイスブックやツイッターを禁止するなど、アメリカ系ソーシャルメディアを遮断し た東洋社会との対比は、自国民の西洋化プロセスやコミュニケーション手段を回避しようとする政治的意図を示している。  | 
    
| Consequences This section needs additional citations for verification. Please help improve this article by adding citations to reliable sources in this section. Unsourced material may be challenged and removed. Find sources: "Westernization" – news · newspapers · books · scholar · JSTOR (July 2021) (Learn how and when to remove this message) Linguistic influence See also: Englishisation Due to colonization and immigration, the formerly prevalent languages in the Americas, Oceania, and part of South Africa, are now usually Indo-European languages or creoles based on them: English (Australia, New Zealand, United States, and Canada without mainly French-speaking Quebec); English along with English-based creole languages (Anglophone Africa, Antigua and Barbuda, Bahamas, Barbados, Dominica, Federated States of Micronesia, Fiji, Grenada, Guyana, Hong Kong, India, Jamaica, Kiribati, Marshall Islands, Nauru, Palau, Papua New Guinea, the Philippines, Saint Kitts and Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent and the Grenadines, Samoa, Singapore, Solomon Islands, Sri Lanka, Tonga, Tuvalu, Trinidad and Tobago, and Vanuatu). French (Quebec, New Brunswick and parts of Ontario in Canada and Saint Pierre and Miquelon); French along with French-based creole languages (Francophone Africa, French Guiana, Guadeloupe, Haiti, Vanuatu, Martinique, and Saint-Barthelemy). Spanish (the Americas, Equatorial Guinea, Western Sahara, and the Philippines). Portuguese (Brazil, Lusophone Africa, East Timor, Macau, Goa, and other members of the Community of Portuguese Language Countries). Dutch along with Creole languages (Suriname, Aruba and the Netherlands Antilles). Afrikaans along with English (parts of South Africa and Namibia). German along with Creole languages (along with Afrikaans in Namibia and some areas in the US, such as Pennsylvania (Pennsylvania Dutch)) Many indigenous languages are on the verge of becoming extinct. Some settler countries have preserved indigenous languages; for example, in New Zealand, the Māori language is one of three official languages, the others being English and New Zealand sign language, another example is Ireland, where Irish is the first official language, followed by English as the second official language.[citation needed] Sports importance in Westernization See also: Western sports and Muscular Christianity The importance of sports partly comes from its connection to Westernization. The insight by Edelman, R., & Wilson, W. (2017) explains “This new system of thought and practices imbued with positive values in the exertion and strategic deployment of the human body, embracing the Anglo-American notion that physical activity was meaningful in and of itself, conducive to values such as learning and character-building. Modern athletics and competitive sports, avatars of this new body culture, elicited largely willing local receptions in North Asia, though there were no doubt isolated cases of coercive foisting better characterized as cultural imperialism.”[48]  | 
      結果 この節は検証可能な情報源を必要としている。信頼できる情報源をこの節に追加して、記事の改善に協力してほしい。出典のない記述は削除される可能性がある。 出典を探す: 「西洋化」 – ニュース · 新聞 · 書籍 · 学術文献 · JSTOR (2021年7月) (このメッセージを削除する方法と時期について) 言語的影響 関連項目: 英語化 植民地化と移民により、かつてアメリカ大陸、オセアニア、南アフリカの一部で広く使われていた言語は、現在では通常、インド・ヨーロッパ語族の言語またはそれらに基づくクレオール語となっている: 英語(オーストラリア、ニュージーランド、アメリカ合衆国、および主にフランス語圏のケベックを除くカナダ);英語とそれに基づくクレオール語(英語圏ア フリカ、アンティグア・バーブーダ、バハマ、バルバドス、ドミニカ、ミクロネシア連邦、フィジー、グレナダ、 ガイアナ、香港、インド、ジャマイカ、キリバス、マーシャル諸島、ナウル、パラオ、パプアニューギニア、フィリピン、セントクリストファー・ネイビス、セ ントルシア、セントビンセント・グレナディーン、サモア、シンガポール、ソロモン諸島、スリランカ、トンガ、ツバル、トリニダード・トバゴ、バヌアツ)。 フランス語(カナダのケベック州、ニューブランズウィック州、オンタリオ州の一部、およびサンピエール・ミクロン)。フランス語とフランス語を基盤とする クレオール語(フランス語圏アフリカ、フランス領ギアナ、グアドループ、ハイチ、バヌアツ、マルティニーク、サン・バルテルミー)。 スペイン語(南北アメリカ、赤道ギニア、西サハラ、フィリピン)。 ポルトガル語(ブラジル、ポルトガル語圏アフリカ、東ティモール、マカオ、ゴア、およびポルトガル語諸国共同体(CPLP)のその他の加盟国)。 オランダ語とクレオール語(スリナム、アルバ、オランダ領アンティル諸島)。 アフリカーンス語と英語(南アフリカとナミビアの一部)。 ドイツ語とクレオール語(ナミビアではアフリカーンス語、米国ではペンシルベニア州(ペンシルベニア・ダッチ)など一部の地域)。 多くの先住民族の言語は、消滅の危機に瀕している。入植者による国の中には、先住民族の言語を保存しているところもある。例えば、ニュージーランドでは、 マオリ語は 3 つの公用語のうちの 1 つであり、他の 2 つは英語とニュージーランド手話である。もう 1 つの例はアイルランドで、アイルランド語が第一公用語、英語が第二公用語となっている。 西洋化におけるスポーツの重要性 関連項目:西洋のスポーツ、筋肉的キリスト教 スポーツの重要性は、西洋化との関連性にも一部起因している。Edelman, R.、および Wilson, W. (2017) の見解は、「この新しい思考と実践の体系は、人体の鍛錬と戦略的活用に肯定的な価値観を浸透させ、身体活動はそれ自体が有意義であり、学習や人格形成など の価値観の育成に資するという英米の考え方を採用している」と説明している。この新しい身体文化の象徴である近代陸上競技や競技スポーツは、北アジアでは 概ね進んで受け入れられたが、文化帝国主義と表現すべき強制的な押し付けの事例も確かにあった」と述べている。  | 
    
| Acculturation – Adjusting to a new cultural environment Anti-globalisation – Worldwide political movement against multinational corporations Christianization – Process by which Christianity spreads in a society or culture Colonial mentality – Internalized attitude of ethnic or very cultural inferiority Colonialism – Control by foreign groups Colonisation – Establishment and development of settlements by people or animals Cultural assimilation – Adoption of features of another culture Cultural diversity – Quality of diverse or different cultures Cultural imperialism – Cultural aspects of imperialism The Culture of Nakedness and the Nakedness of Culture – Study of Islamic and western views on clothing and culture Democratisation – Society becoming more democratic East-West Cultural Debate – Historical Chinese debate on West vs East Global citizenship – Idea that all people have rights and responsibilities from being a member of the world Globalisation – Spread of world views, products, ideas, capital and labor Indigenization – Form of cultural change McDonaldization – Sociological concept Melting pot – Monocultural metaphor Modern culture – Historical period and socio-cultural norm or attitude Modernization – Explanation for the process of modernization within societies Multiculturalism – Existence of multiple, distinct cultures within a single country Pop culture – Widespread norms in a society Post-Westernization – Conjectured era without Western dominance Western education – Education from the Western world  | 
      文化適応 – 新しい文化的環境への順応 反グローバリゼーション – 多国籍企業に対する世界的な政治運動 キリスト教化 – キリスト教が社会や文化に広がる過程 植民地的メンタリティ – 民族的あるいは文化的劣等感を内面化した態度 植民地主義 – 外国勢力による支配 コロニゼーション – 人民や動物による定住地の設立と発展 文化的同化 – 他文化の特徴の採用 文化的多様性 – 多様な文化が存在する性質 文化的帝国主義 – 帝国主義の文化的側面 裸の文化と文化の裸 – イスラムと西洋の衣服と文化に関する見解の研究 民主化 – 社会がより民主的になること 東西文化論争 – 西洋対東洋に関する中国の歴史的論争 地球市民 – 全ての人々が世界の構成員として権利と責任を持つという思想 グローバル化 – 世界観、製品、思想、資本、労働力の拡散 土着化 – 文化変化の一形態 マクドナルド化 – 社会学的概念 人種のるつぼ – 単一文化の隠喩 近代文化 – 歴史的時代と社会文化的規範または態度 近代化 – 社会における近代化プロセスの説明 多文化主義 – 単一国家内に複数の異なる文化が共存すること 大衆文化 – 社会に広く浸透した規範 脱西洋化 – 西洋の支配がないと推測される時代 西洋教育 – 西洋世界からの教育  | 
    
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It also currently has a more corporatist and authoritarian culture. Both Europe and Northern America felt the effects of Reformation and the combination of Catholic and Protestant cultures. Historically, many countries in the Americas has been only Catholic, although this may be changing. [...] the Americas could be considered, or a sub-set, within Western civilization, or can also be considered a separate civilization, intimately related to the West, but divided as to whether it belongs with it. 20. "Lebanon at a Glance". The New York Times. 23 January 1976. 21. Heydarian, Richard (2015-01-12). "Philippines' Shallow Capitalism: Westernization Without Prosperity". The Huffington Post. Retrieved 19 November 2016. 22. Cagaptay, Soner (2014). The Rise of Turkey: The Twenty-First Century's First Muslim Power. Potomac Books. p. 44. ISBN 978-1-61234-651-9. 23. Huntington, Samuel P. (2000). "The Clash of Civilizations?". Culture and Politics. pp. 99–118. doi:10.1007/978-1-349-62397-6_6. 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