カスター将軍は汝らの罪により死んだ
Custer Died for Your Sins
☆『カ
スターは汝らの罪のために死んだ:インディアン宣言』は、弁護士・教授・作家であるヴァイン・デロリア・ジュニアによる1969年のノンフィクション書籍
である。本書はアルカトラズ島・レッドパワー運動や、拡大しつつあったアメリカン・インディアン運動などの活動家組織との関連性で注目された。デロリアの
著書は、先住民支援を目的とした連邦資金のより適切な活用を促した。ヴァイン・デロリア・ジュニアはネイティブ・アメリカンをユーモアを交えて描き、ネイ
ティブ・アメリカンのユーモアに一章を割いている。『カスターは汝の罪のために死んだ』は、現代社会に存在しながらも部族社会と道徳観を保持し続けた人民
としてネイティブ・アメリカンを提示した点で重要であった。
| Custer
Died for Your Sins: An Indian Manifesto is a 1969 non-fiction book by
the lawyer, professor and writer Vine Deloria Jr. The book was
noteworthy for its relevance to the Alcatraz-Red Power Movement and
other activist organizations, such as the American Indian Movement,
which was beginning to expand. Deloria's book encouraged better use of
federal funds aimed at helping Native Americans. Vine Deloria, Jr.
presents Native Americans in a humorous light, devoting an entire
chapter to Native American humor. Custer Died for Your Sins was
significant in its presentation of Native Americans as a people who
were able to retain their tribal society and morality, while existing
in the modern world. | 
      『カ
スターは汝らの罪のために死んだ:インディアン宣言』は、弁護士・教授・作家であるヴァイン・デロリア・ジュニアによる1969年のノンフィクション書籍
である。本書はアルカトラズ島・レッドパワー運動や、拡大しつつあったアメリカン・インディアン運動などの活動家組織との関連性で注目された。デロリアの
著書は、先住民支援を目的とした連邦資金のより適切な活用を促した。ヴァイン・デロリア・ジュニアはネイティブ・アメリカンをユーモアを交えて描き、ネイ
ティブ・アメリカンのユーモアに一章を割いている。『カスターは汝の罪のために死んだ』は、現代社会に存在しながらも部族社会と道徳観を保持し続けた人民
としてネイティブ・アメリカンを提示した点で重要であった。 | 
    
| Content summary The book consists of eleven essays and is critical of aid organizations, churches, and the US government, for their efforts to "help" Native Americans, which often hinder rather than help progress. Deloria also objects to the efforts of anthropologists to understand Native Americans, devoting millions of dollars to the study of individual tribes that would help the tribes advance. The book advocates Native American religion, and encourages church groups to lay aside their theological differences and help the tribes whose members they sought to convert.  | 
      内容概要 本書は十一編の論考から成り、援助団体や教会、米国政府が「支援」と称して行った先住民への取り組みを批判している。そうした取り組みは進歩を助けるどこ ろか、むしろ妨げることが多かったのだ。デロリアはまた、人類学者による先住民理解の試みにも異議を唱える。個々の部族研究に数百万ドルを投じる行為は、 部族の発展に役立つはずがないと指摘する。本書は先住民の宗教を擁護し、教会団体に対し、神学上の相違を脇に置き、改宗を迫った部族を支援するよう促して いる。  | 
    
| Essays Indians Today: The Real and the Unreal Deloria pointed out numerous beliefs and attitudes that affect Native American-White relations. He noted that many whites claim Indian ancestry, usually by a grandmother who was an Indian Princess and wryly noted that tribes were evidently entirely female for the first 300 years of white occupation.[1] The essay lists many other myths about Native Americans.  | 
      エッセイ 今日のインディアン:現実と非現実 デロリアは、ネイティブアメリカンと白人の関係に影響を与える数多くの信念や態度を指摘した。彼は、多くの白人がインディアン祖先を主張していること、通 常はインディアンの王女だった祖母によるものだと述べ、皮肉を込めて、白人による占領の最初の300年間、部族は明らかに完全に女性で構成されていたと記 した[1]。このエッセイは、ネイティブアメリカンに関する他の多くの神話を列挙している。  | 
    
| Laws and Treaties While noting that U.S. Presidents continually stressed the need to meet its treaty obligations with foreign powers, they have had over 400 treaties with Native American tribes and have yet to meet their obligations on any of them.[1] Deloria saw the Vietnam war as just another example of the lack of integrity in the American government.[1]  | 
      法律と条約 アメリカ大統領は外国との条約義務を果たす必要性を繰り返し強調してきたが、先住民族部族とは400以上の条約を結んでいるにもかかわらず、いまだにそれ らの義務を一つも果たしていない。[1] デロリアはベトナム戦争を、アメリカ政府の誠実さの欠如を示すまた一つの例と見なした。[1]  | 
    
| The Disastrous Policy of Termination This chapter covered the termination policy of the 1950s, designed to assimilate tribal members into white society. Deloria believed that this was just another way for whites to obtain Native American land.[1]  | 
      破滅的な終結政策 この章では、部族員を白人社会に同化させるために設計された1950年代の終結政策を取り上げた。デロリアは、これが白人がネイティブアメリカンの土地を奪うための単なる別の手段に過ぎないと考えた。[1]  | 
    
| Anthropologists and Other Friends Deloria recommended that Native Americans not cooperate with anthropologists, believing that they exploited Native Americans in order to further their own academic careers. He stated that they compiled useless knowledge and noted that not one anthropologist stepped forward during termination hearings.[1] He stated that "behind each policy and program with which Indians are plagued, if traced completely back to its origin, stands the anthropologist."[2][3]  | 
      人類学者とその他の友人たち デロリアは、人類学者が自らの学問的キャリアを推進するためにインディアンを搾取していると信じ、インディアンが人類学者と協力すべきではないと勧告し た。彼は人類学者が無用の知識を収集していると述べ、インディアン権利剥奪に関する公聴会において人類学者が一人も立ち上がらなかったことを指摘した [1]。彼は「先住民を苦しめるあらゆる政策や計画の背後には、その起源を完全に遡れば、必ず人類学者が立っている」と述べた[2][3]。  | 
    
| Missionaries and the Religious Vacuum The role of Christian churches was also attacked, with Deloria advocating a return to traditional religion and an expansion of the Native American Church.[1]  | 
      宣教師と宗教的空白 キリスト教教会の役割も攻撃の対象となり、デロリアは伝統的な宗教への回帰とネイティブ・アメリカン教会の拡大を提唱した。[1]  | 
    
| Government Agencies Deloria advocated a restructuring of the Bureau of Indian Affairs (BIA), with more discretionary funds available to the tribes. He also recommended moving BIA from the Department of the Interior to the Department of Commerce.[1]  | 
      政府機関 デロリアは、インディアン事務局(BIA)の再編を提唱した。部族が自由に使える裁量資金を増やすためだ。また、BIAを内務省から商務省に移管するよう提案した。[1]  | 
    
| Indian Humor This is the most often quoted section of the book.[1] Deloria noted that humor was a critical aspect of social control in tribal relationships, as an alternate means of pointing out flaws and errors without a direct confrontation that would affect the dignity of the accused.[1] He also noted that humor was an essential part of a tribe's survival, preventing them from going to extremes.[4]  | 
      インディアンユーモア これは本書で最も頻繁に引用される部分だ。[1] デロリアは、ユーモアが部族関係における社会的統制の重要な側面であると指摘した。それは、非難される者の尊厳を損なう直接的な対立を避けつつ、欠点や過 ちを指摘する代替手段として機能するからだ。[1] また彼は、ユーモアが部族の生存に不可欠な要素であり、極端な行動に走らないようにする役割を果たすと述べた。[4]  | 
    
| The Red and the Black Deloria noted the similarities of the oppression of both Native Americans and African Americans, but also pointed out differences between the two. While oppression against African Americans typically excluded them from white society, oppression against Native Americans typically involved the forced inclusion into white society.[5] Deloria believed that this was due to the white desire to appropriate and exploit Native American lands and resources. He also noted that this is one of the reasons that Native Americans did not participate fully in civil rights efforts in the 1960s, believing that the liberals did not understand Native American nationalism.[5]  | 
      赤と黒 デロリアは、先住民とアフリカ系アメリカ人に対する抑圧の類似点を指摘したが、両者は異なる点もあった。アフリカ系アメリカ人への抑圧は通常、彼らを白人 社会から排除するものだったが、先住民への抑圧は通常、白人社会への強制的な組み込みを伴うものだった。[5] デロリアは、これは白人が先住民の土地や資源を収奪し搾取したいという欲望によるものだと考えた。また、これが1960年代の公民権運動に先住民が完全に は参加しなかった理由の一つだと指摘した。リベラル派が先住民のナショナリズムを理解していないと信じていたからだ。[5]  | 
    
| The Problem of Indian Leadership Deloria addresses the lack of central leadership of Native Americans and the trouble that has caused. He compares specifically to the number of leaders seen during the Civil Rights' era and laments at the absence of comparable Native figures.  | 
      インディアン指導者の問題 デロリアは、ネイティブアメリカンに中心的な指導者が不在であること、そしてそれが引き起こした問題について論じている。特に公民権運動時代に現れた指導者の数と比較し、同等のネイティブアメリカンの指導者が存在しないことを嘆いている。  | 
    
| Indians and Modern Society Deloria uses this chapter as a response to those individuals who believe that Native Americans have no place in modern society as they are, with tribalism as the central point of contention. Deloria argues that tribalism is so inherent to the Native identity that it will one day lead them to do things once thought impossible by “Indian and non-Indian alike”.[6]  | 
      インディアンと現代社会 デロリアはこの章で、部族主義を争点の中心に据え、ネイティブアメリカンは現状のままでは現代社会に居場所がないと信じる人々への反論を展開している。デ ロリアは、部族主義がネイティブのアイデンティティに深く根ざしているため、いずれ「インディアンも非インディアンも同様に」不可能だと思っていたことを 成し遂げると主張している。[6]  | 
    
| A Redefinition of Indian Affairs In his final chapter Deloria advocates for the end of termination and the start of a new era for American Indians. Deloria reflects the civil rights movement and suggests that it is a spot Natives can find inspiration for their own movement.  | 
      インディアン問題の再定義 最終章でデロリアは、インディアン政策の終焉と新たな時代の幕開けを提唱する。彼は公民権運動を考察し、先住民が自らの運動のヒントを見出せる場であると示唆している。  | 
    
| Significance Custer Died for Your Sins: An Indian Manifesto was based on a bumper sticker, and a Native American slogan from the 1960s, "We Shall Overrun." The book was significant at the time of its publication, as the struggle for minority rights was gaining increased attention across the United States. Due to its importance in the Red Power movement, an original copy of the book was displayed in the National Museum of the American Indian's long-term exhibit "Our Lives: Contemporary Life and Identities".[7] The book caused anthropologists to rethink how they approached their studies of Native American tribes.[8] It remains one of the most significant non-fiction books written by a Native American.  | 
      意義 『カスターは汝らの罪のために死んだ:インディアン宣言書』は、バンパーステッカーと1960年代のネイティブアメリカンのスローガン「我々は制圧する」 を基に書かれた。この本は出版当時、少数派の権利を求める闘争が全米で注目を集めつつあったため、重要な意義を持っていた。レッドパワー運動における重要 性から、本書の原本は国立アメリカ先住民博物館の常設展示「私たちの生活:現代の生活とアイデンティティ」に展示された[7]。本書は人類学者たちに、先 住民部族の研究手法を見直すきっかけを与えた[8]。現在もなお、先住民によって書かれた最も重要なノンフィクション作品の一つである。  | 
    
| References 1. Hoilman, Dennis (2010). "Custer Died for Your Sins". Masterplots (4th ed.). Salem Press. pp. 1–3. ISBN 9781587655685. 2. Deloria Jr., Vine (1969). Custer Died for Your Sins: An Indian Manifesto. University of Oklahoma Press. p. 81. ISBN 9780806121291. 3. Ortiz, Alfonzo (August 1971). "Custer Died for Your Sins: An Indian Manifesto by Vine Deloria". American Anthropologist. 73 (4): 953–55. doi:10.1525/aa.1971.73.4.02a01020. ISSN 0002-7294. 4. Larson, Sidner (2010). "Tatsey and the Enemy-Friend". American Indian Culture & Research Journal. 34 (4): 91–100. doi:10.17953/aicr.34.4.1nj414634647488v. ISSN 0161-6463. 5. Walker, Theodore (Spring–Fall 1999). "The Black and the Red: responding to Sioux and other Native American instructions on Red-Black solidarity". Journal of Religious Thought. 55 (1): 73–86. ISSN 0022-4235. 6. Deloria, 241. 7. Cobb, Amanda J. (2005). "The National Museum of the American Indian as Cultural Sovereignty". American Quarterly. 57 (2): 499. doi:10.1353/aq.2005.0021. ISSN 0003-0678. JSTOR 40068276. S2CID 143398859. 8. Watkins, Joe (June 2006). "'He forced us into the fray': Vine Deloria, Jr. (1933-2005)". Antiquity. 80 (308): 506–07. doi:10.1017/S0003598X00093984. ISSN 0003-598X. S2CID 163532197.  | 
      参考文献 1. ホイルマン、デニス(2010)。『カスターは汝らの罪のために死んだ』マスタープロッツ(第4版)。セイラムプレス。pp. 1–3。ISBN 9781587655685。 2. デルオリア・ジュニア、ヴァイン(1969)。『カスターは汝らの罪のために死んだ:インディアン宣言』。オクラホマ大学出版局。81頁。ISBN 9780806121291。 3. オルティス、アルフォンゾ(1971年8月)。「カスターは汝らの罪のために死んだ:ヴァイン・デルオリアによるインディアン宣言」。アメリカ人類学者. 73 (4): 953–55. doi:10.1525/aa.1971.73.4.02a01020. ISSN 0002-7294. 4. ラーソン、シドナー(2010年)。「タッツィーと敵であり友である者」。『アメリカン・インディアン文化・研究ジャーナル』。34巻4号:91–100 頁。doi:10.17953/aicr.34.4.1nj414634647488v。ISSN 0161-6463。 5. ウォーカー、セオドア(1999年春~秋)。「黒と赤:スー族およびその他のネイティブアメリカンによる赤と黒の連帯に関する指示への応答」。『宗教思想ジャーナル』。55巻1号:73–86頁。ISSN 0022-4235。 6. デロリア、241頁。 7. コブ、アマンダ・J.(2005年)。「文化主権としてのアメリカ先住民国立博物館」。『アメリカン・クォータリー』。57巻2号:499頁。doi: 10.1353/aq.2005.0021。ISSN 0003-0678。JSTOR 40068276. S2CID 143398859. 8. ワトキンス、ジョー(2006年6月)。「『彼は我々を戦いに駆り立てた』:ヴァイン・デロリア・ジュニア(1933-2005)」。古代学. 80 (308): 506–07. doi:10.1017/S0003598X00093984. ISSN 0003-598X. S2CID 163532197.  | 
    
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