アフロ系ラテンアメリカ人
Afro–Latin Americans
The late President Hugo Chávez was the first afrodescendiente to serve as head of state of Venezuela./ Brazilian Quilombolas during a meeting in the capital of Brazil, Brasília
☆
アフロ・ラテンアメリカ人(フランス語: Afro-latino-américains; ハイチ・クレオール語:
Afro-amerik-Latino; スペイン語: Afrolatinoamericanos; ポルトガル語:
Afro-latino-americanos)は、黒人ラテンアメリカ人[29](フランス語: Latino-américains noirs;
ハイチ・クレオール語: Nwa Ameriken Latin; スペイン語: Latinoamericanos negros; ポルトガル語:
Negros
latino-americanos)[a][33]とは、サハラ以南アフリカ系の祖先を完全に、または主に持つラテンアメリカ人を指す。遺伝学的研究に
よれば、ほとんどのラテンアメリカ人集団には少なくともある程度のアフリカ系混血が認められる[34][4][35]。
「アフロ・ラテンアメリカ人」という用語は、ラテンアメリカでは学術界以外では広く使われていない。通常、アフロ・ラテンアメリカ人は黒人(スペイン語:
negro または moreno; ポルトガル語: negro または preto;[36] フランス語: noir または nègre;
ハイチ・クレオール語: nwa または
nègès)と呼ばれる。アフリカ系祖先を持つラテンアメリカ人は、特定の国籍によっても分類されることがある[37]: 3–4 。例えば、アフロ・ブ
ラジル人、 [38] アフロ・キューバ人、[39] アフロ・ハイチ人、[39] アフロ・メキシコ人などである。
公式統計では、特に自己申告式国勢調査データに基づく場合、アフリカ系祖先に対する否定的な態度が一部の国で存在するため、アフロ・ラテンアメリカ人の数
が過小報告されている可能性がある。[38][33] アフロ・ラティーノは広義のアフリカ系ディアスポラの一部である。
| Afro-Latin
Americans (French: Afro-latino-américains; Haitian Creole:
Afro-amerik-Latino; Spanish: Afrolatinoamericanos; Portuguese:
Afro-latino-americanos), also known as Black Latin Americans[29]
(French: Latino-américains noirs; Haitian Creole: Nwa Ameriken Latin;
Spanish: Latinoamericanos negros; Portuguese: Negros
latino-americanos),[a][33] are Latin Americans of total or
predominantly sub-Saharan African ancestry. Genetic studies suggest
most Latin American populations have at least some level of African
admixture.[34][4][35] The term Afro-Latin American is not widely used in Latin America outside academic circles. Normally Afro–Latin Americans are called Black (Spanish: negro or moreno; Portuguese: negro or preto;[36] French: noir or nègre; Haitian Creole: nwa or nègès). Latin Americans of African ancestry may also be grouped by their specific nationality,[37]: 3–4 such as Afro-Brazilian,[38] Afro-Cuban,[39] Afro-Haitian,[39] or Afro-Mexican. The number of Afro–Latin Americans may be underreported in official statistics, especially when derived from self-reported census data, because of negative attitudes to African ancestry in some countries.[38][33] Afro-Latinos are part of the wider African diaspora.  | 
      ア
フロ・ラテンアメリカ人(フランス語: Afro-latino-américains; ハイチ・クレオール語:
Afro-amerik-Latino; スペイン語: Afrolatinoamericanos; ポルトガル語:
Afro-latino-americanos)は、黒人ラテンアメリカ人[29](フランス語: Latino-américains noirs;
ハイチ・クレオール語: Nwa Ameriken Latin; スペイン語: Latinoamericanos negros; ポルトガル語:
Negros
latino-americanos)[a][33]とは、サハラ以南アフリカ系の祖先を完全に、または主に持つラテンアメリカ人を指す。遺伝学的研究に
よれば、ほとんどのラテンアメリカ人集団には少なくともある程度のアフリカ系混血が認められる[34][4][35]。 「アフロ・ラテンアメリカ人」という用語は、ラテンアメリカでは学術界以外では広く使われていない。通常、アフロ・ラテンアメリカ人は黒人(スペイン語: negro または moreno; ポルトガル語: negro または preto;[36] フランス語: noir または nègre; ハイチ・クレオール語: nwa または nègès)と呼ばれる。アフリカ系祖先を持つラテンアメリカ人は、特定の国籍によっても分類されることがある[37]: 3–4 。例えば、アフロ・ブ ラジル人、 [38] アフロ・キューバ人、[39] アフロ・ハイチ人、[39] アフロ・メキシコ人などである。 公式統計では、特に自己申告式国勢調査データに基づく場合、アフリカ系祖先に対する否定的な態度が一部の国で存在するため、アフロ・ラテンアメリカ人の数 が過小報告されている可能性がある。[38][33] アフロ・ラティーノは広義のアフリカ系ディアスポラの一部である。  | 
    
History![]() Slaves embarked to America from 1450 until 1800 by country In the 15th and 16th centuries, many people of African origin were brought to the Americas by the English, Portuguese, Dutch, French and Spanish primarily as enslaved people, while some Spanish arrived as part of exploratory groups. A notable example of the latter was the black conquistador Juan Garrido, who introduced wheat to Mexico. Pedro Alonso Niño, traditionally considered the first of many New World explorers of African descent,[40] was a navigator in the 1492 Columbus expedition. Those transported as part of the Atlantic slave trade were usually from West Africa, and were forced to work as agricultural, domestic, and menial laborers, and as mineworkers. They also worked in mapping and exploration (for example, Estevanico) and were even involved in conquest (for example, Juan Valiente) or in the army (for example, Francisco Menendez). These enslaved people largely belonged to ethnic groups such as the Gbe, Yoruba, Mande, Bakongo, Mbundu, and Wolof, among others.[41] Enslaved Africans brought to Latin America were obtained from inter-ethnic & inter-religious conflict throughout West and Central Africa. Such inter-ethnic conflict include the wars between the Oyo Empire and the Kingdom of Dahomey, in the 18th and 19th centuries, in which Dahomey enslaved and sold a large number of Yoruba people into slavery in the New World.[42] The Fulani Jihads caused conflict between the highly Islamized Fulani people and ethnic groups that adhered to traditional West African religion. These ethnic groups include the Temne, Yoruba, Chamba, Bamileke, and Fang peoples. This led to inter-religious clashes that led to captives from both sides being traded to Europeans. Furthermore, some enslaved people were obtained from civil and internal conflicts. Such an example include the succession disputes in the Kingdom of Kongo, which led to frequent civil war and caused many Bakongo people to be sold as slaves throughout the 17th, 18th, and 19th centuries.[43][44] The Hispanic model of identity and representation has been historically characterized by its multi-faceted nature, which transcends strict racial categorizations. Numerous figures exemplify this complexity, including Martín de Porres, Beatriz de Palacios, Spanish conquistador Juan Garrido that established the first commercial wheat farm in the Americas,[45] Estevanico, Francisco Menendez, Juan de Villanueva, Juan Valiente, Juan Beltrán de Magaña [es], Pedro Fulupo, Juan Bardales, Antonio Pérez, Gómez de León, Leonor Galiano, Teresa Juliana de Santo Domingo and Juan García. Additionally, Juan Latino stands out as a significant figure in this discourse; he is recognized as the first black African to attend a European university, ultimately achieving the status of professor. This highlights the notion that the Hispanic identity is not monolithic and is instead enriched by diverse contributions across racial and ethnic lines. Such examples serve to challenge simplistic perceptions of race within the historical narrative of Hispanic culture. The Caribbean and South America received 95 percent of the Africans arriving in the Americas with only five percent going to Northern America.[46][47][48][49]  | 
      歴史![]() 1450年から1800年にかけてアメリカへ渡った奴隷の数(国別) 15世紀から16世紀にかけて、多くのアフリカ系の人々がイギリス人、ポルトガル人、オランダ人、フランス人、スペイン人によって主に奴隷としてアメリカ 大陸へ連れてこられた。一方で、スペイン人の中には探検隊の一員として渡った者もいた。後者の顕著な例が黒人征服者フアン・ガリドであり、彼はメキシコに 小麦を導入した。ペドロ・アロンソ・ニーニョは、アフリカ系新世界探検家の先駆者と伝統的に見なされている[40]。彼は1492年のコロンブス遠征隊の 航海士であった。大西洋奴隷貿易で移送された人々は通常西アフリカ出身で、農業労働者、家事使用人、雑役労働者、鉱山労働者として強制的に働かされた。彼 らはまた、地図作成や探検(例:エステバニコ)に従事し、征服活動(例:フアン・バリエンテ)や軍隊(例:フランシスコ・メネンデス)にも関与した。これ らの奴隷たちは主に、グベ族、ヨルバ族、マンデ族、バコンゴ族、ムブンドゥ族、ウォロフ族などの民族グループに属していた。[41] ラテンアメリカに連れてこられた奴隷アフリカ人は、西アフリカと中央アフリカ全域における民族間・宗教間の紛争から獲得された。 こうした民族間紛争には、18世紀から19世紀にかけてのオヨ帝国とダホメ王国間の戦争が含まれる。この戦争でダホメは多数のヨルバの人民を奴隷化し、新大陸へ売り渡した。[42] フルニ・ジハードは、高度にイスラム化したフルニ人民と、伝統的な西アフリカ宗教を信仰する民族集団との間に紛争を引き起こした。これらの民族集団にはテ ムネ人民、ヨルバ人民、チャンバ人民、バミレケ人民、ファン人民などが含まれる。これにより宗教間衝突が発生し、双方の捕虜がヨーロッパ人へ取引される結 果となった。 さらに、内戦や内部紛争から奴隷が獲得される事例もあった。その一例がコンゴ王国の継承争いで、頻繁な内戦を引き起こし、17世紀から19世紀にかけて多くのバコンゴの人が奴隷として売り渡された。[43][44] ヒスパニックのアイデンティティと表現のモデルは、厳格な人種分類を超越した多面性によって歴史的に特徴づけられてきた。この複雑性を示す人物は数多く、 マルティン・デ・ポレス、ベアトリス・デ・パラシオス、アメリカ大陸初の商業用小麦農場を設立したスペイン人征服者フアン・ガリド[45]、 エステバニコ、フランシスコ・メネンデス、フアン・デ・ビジャヌエバ、フアン・バリエンテ、フアン・ベルトラン・デ・マガニャ、ペドロ・フルポ、フアン・ バルダレス、アントニオ・ペレス、ゴメス・デ・レオン、レオノール・ガリアーノ、テレサ・フリアナ・デ・サント・ドミンゴ、フアン・ガルシアらが挙げられ る。さらにフアン・ラティーノはこの言説において重要な人物として際立っている。彼はヨーロッパの大学に学んだ最初のアフリカ系黒人として認められ、最終 的に教授の地位を獲得した。これは、ヒスパニックのアイデンティティが一様ではなく、人種や民族の境界を越えた多様な貢献によって豊かになっているという 概念を浮き彫りにしている。こうした事例は、ヒスパニック文化の歴史的叙述における人種に関する単純化された認識に疑問を投げかける役割を果たす。 カリブ海地域と南アメリカには、アメリカ大陸に到着したアフリカ人の95%が受け入れられ、北アメリカへ向かったのはわずか5%であった。[46][47][48][49]  | 
    
![]() Map of the Black African population in the Americas (1901) Traditional terms for Afro–Latin Americans with their own developed culture include Garífuna (in Nicaragua, Honduras, Guatemala, and Belize), cafuzo (in Brazil) and zambo in the Andes and Central America. Marabou is a term of Haitian origin denoting a Haitian of multiracial ethnicity. The mix of these African cultures with the Spanish, Portuguese, French, and indigenous cultures of Latin America has produced many unique forms of language (e.g., Palenquero, Garífuna, and Creole), religions (e.g., Candomblé, Santería, and Vodou), music (e.g., kompa, salsa, Bachata, Punta, Palo de Mayo, plena, samba, merengue, and cumbia), martial arts (capoeira) and dance (rumba and merengue). As of 2015, Mexico and Chile are the only two Latin American countries yet to formally recognize their Afro-Latin American population in their constitutions.[50] This is in contrast to countries like Brazil and Colombia that lay out the constitutional rights of their African-descendant population. In May 2022, the Project on Ethnicity and Race in Latin America (PERLA) at Princeton University estimated that about 130 million people in Latin America are of African descent.[51][52]  | 
      ![]() アメリカ大陸における黒人アフリカ系人口の分布図(1901年) 独自に発展した文化を持つアフロ・ラテンアメリカ人を指す伝統的な呼称には、ガリフナ(ニカラグア、ホンジュラス、グアテマラ、ベリーズ)、カフゾ(ブラジル)、アンデス及び中央アメリカにおけるサンボがある。マラブーはハイチ起源の用語で、多民族的なハイチ人を指す。 これらのアフリカ文化が、ラテンアメリカのスペイン、ポルトガル、フランス、先住民文化と混ざり合うことで、多くの独自の形態が生まれた。例えば言語(パ レンケロ語、ガリフナ語、クレオール語)、宗教(カンドンブレ、サンテリア、ヴードゥー)、音楽(コンパ、サルサ、 バチャータ、プンタ、パロ・デ・マヨ、プレナ、サンバ、メレンゲ、クンビア)、武術(カポエイラ)、舞踊(ルンバ、メレンゲ)などである。 2015年現在、メキシコとチリは、憲法においてアフリカ系ラテンアメリカ人人口を正式に認めていない唯一の二つのラテンアメリカ諸国である。[50] これは、ブラジルやコロンビアのようにアフリカ系住民の憲法上の権利を明記している国々とは対照的である。 2022年5月、プリンストン大学のラテンアメリカにおける民族性と人種に関するプロジェクト(PERLA)は、ラテンアメリカにおけるアフリカ系住民の数を約1億3000万人と推定した。[51][52]  | 
    
![]() Map of Latin America ![]() 18th-century painting showing a family of free blacks Racial and ethnic distinctions Terms used to refer to African heritage within Latin America include mulato (African–white mixture), zambo/chino (indigenous–African mixture) and pardo (African–native–white mixture) and mestizo, which refers to an indigenous–European mixture in all cases except for in Venezuela, where it is used in place of "pardo".[53][54] The term mestizaje refers to the intermixing or fusing of ethnicities, whether by custom or deliberate policy. In Latin America this happened extensively between multiple ethnic groups and cultures, but usually involved European men and Indigenous or African women. Within Spanish-speaking Latin America specifically, the Hispanidad model of identity has historically assumed some degree of mestizaje but emphasizes Hispanic ethnic identity over racial categorizations.[55] Representation in the media Afro–Latin Americans have limited media appearance; critics have accused the Latin American media of overlooking the African, indigenous and multiracial populations in favor of over-representation of often blond and blue/green-eyed white Latin Americans.[56][57][58][59][60][61][62][63] According to May 2022 Pew Research survey, Afro-Latinos in the United States were about 3 times more likely than other Latino adults to report being unfairly stopped by police. About half of the Afro-Latinos interviewed were told to go back to their country, and a third of them were called offensive names.[51]  | 
      ![]() ラテンアメリカ地図 ![]() 18世紀の絵画に描かれた自由黒人家族 人種的・民族的区別 ラテンアメリカにおけるアフリカ系祖先を指す用語には、ムラート(アフリカ系と白人の混血)、サンボ/チノ(先住民とアフリカ系の混血)、パルド(アフリ カ系・先住民・白人の混血)、そしてメスティソがある。メスティソはベネズエラを除く全ての地域で先住民とヨーロッパ系の混血を指すが、ベネズエラでは 「パルド」の代わりに用いられる。[53] [54] メスティサヘという用語は、慣習によるものであれ熟議によるものであれ、民族の混交や融合を指す。ラテンアメリカでは複数の民族集団や文化間で広範に起 こったが、通常はヨーロッパ人男性と先住民またはアフリカ系女性との間であった。特にスペイン語圏ラテンアメリカにおいては、ヒスパニダッドというアイデ ンティティのモデルが歴史的にある程度のメスティサヘを前提としつつも、人種的分類よりもヒスパニックの民族的アイデンティティを重視してきた。[55] メディアにおける表現 アフリカ系ラテンアメリカ人のメディア露出は限られている。批評家らは、ラテンアメリカメディアがアフリカ系、先住民、多民族集団を軽視し、金髪で青/緑 の瞳を持つ白人系ラテンアメリカ人を過剰に表現していると非難している。[56][57] [58][59][60][61][62][63] 2022年5月のピュー・リサーチ調査によれば、米国のアフロ系ラティーノは他のラティーノ成人と比べ、警察による不当な職務質問を受ける可能性が約3倍 高かった。インタビュー対象のアフロ系ラティーノの約半数は「自国に帰れ」と言われ、3分の1は侮蔑的な呼び名で呼ばれた。[51]  | 
    
| South America Argentina Main article: Afro-Argentines According to the Argentina national census of the year 2010, the total Argentine population is 40,117,096,[64] from which 149,493 were of African ancestry.[65][66] Traditionally it has been argued that the black population in Argentina declined since the early 19th century into insignificance. Many believe that the black population declined due to systematic efforts to reduce the black population in Argentina in order to mirror the racially homogeneous countries of Europe.[67] A 2005 study found that 5% of the population had African ancestry, while a more recent study suggested 9% may have African heritage.[68] Researchers such as Alí Delgado and Patricia Gomes have suggested that, rather than Black people disappearingerasure from the 19th century onward has resulted in the "invisibility" of African culture and roots in Argentina.[68] Bolivia Main article: Afro-Bolivian Julio I is the current king of the Afro-Bolivian Royal House. Self-identified African descendants in Bolivia account for about 1% of the population.[69] They were brought in during the Spanish colonial times and the majority live in the Yungas. In 1544, the Spanish Conquistadors discovered the silver mines in a city now called Potosí, which is on the base of Cerro Rico. They began to enslave the natives as workers in the mines. However, the health of the natives working in the mines became very poor, so the Spanish began to bring in enslaved Sub-Saharan Africans to work in the mines. Slaves were brought as early as the 16th century in Bolivia to work in mines.[70] In Potosí during the 17th century 30,000 Africans were brought to work in the mines from which the total population of Potosí which numbered around 200,000.[71] Slaves were more expensive in Bolivia then other parts of the Spanish colonies costing upwards to 800 pesos.[72] This was due to the fact that they had to be bought from slave ports in the coastal region of the Spanish empire and had to trek from cities like Cartagena, Montevideo, and Buenos Aires to Bolivia.[73] Brazil Main articles: Afro-Brazilian, Pardo Brazilian, and Mixed-race Brazilian Proportion of Black Brazilians in each department in 2022 Brazilian Quilombolas during a meeting in the capital of Brazil, Brasília Around 10% of Brazil's 203 million people reported to the 2022 census as Black, and many more Brazilians have some degree of African descent. Brazil experienced a long internal struggle over abolition of slavery and was the last Latin American country to do so. In 1850 it finally banned the importation of new slaves from overseas, after two decades since the first official attempts to outlaw the human traffic (in spite of illegal parties of Black African slaves that kept arriving until 1855). In 1864 Brazil emancipated the slaves, and on 28 September 1871, the Brazilian Congress approved the Rio Branco Law of Free Birth, which conditionally freed the children of slaves born from that day on. In 1887 army officers refused to order their troops to hunt runaway slaves, and in 1888 the Senate passed a law establishing immediate, unqualified emancipation. This law, known as Lei Áurea (Golden Law) was sanctioned by the regent Isabel, Princess Imperial of Brazil, daughter of the emperor Pedro II on 13 May 1888. Preto and pardo are among five ethnic categories used by the Brazilian Institute of Geography and Statistics, along with branco ("white"), amarelo ("yellow", East Asian), and indígena (Native American).[1] In 2022, 10.2% of the Brazilian population, some 20.7 million people, identified as preto, while 45.3% (92.1 million) identified as pardo.[74] Brazilians have a complex classification system based on the prominence of skin and hair pigmentation, as well as other features associated with the concept of race (raça).[75] The Africans brought to Brazil belonged to two major groups: the West African and the Bantu people. The West Africans mostly belong to the Yoruba people, who became known as the "nagô". The word derives from ànàgó, a derogatory term used by the Dahomey to refer to Yoruba-speaking people. The Dahomey enslaved and sold large numbers of Yoruba, largely of Oyo heritage. Slaves descended from the Yoruba are strongly associated with the Candomblé religious tradition.[76] Other slaves belonged to the Fon people and other neighboring ethnic groups.[77] Bantu people were mostly brought from present-day Angola and the Congo, most belonging to the Bakongo or Ambundu ethnic groups. Bantu people were also taken from coastal regions of Northern Mozambique. They were sent in large scale to Rio de Janeiro, Minas Gerais, and Northeastern Brazil.[77] Typical dress of women from Bahia Chile Main article: Afro-Chilean Chile enslaved about 6,000 Africans, about one-third of whom arrived before 1615; most were utilized in agriculture around Santiago. Today there are very few people who identified themselves as Afro-Chileans, at the most, fewer than 0.001% can be estimated from the 2006 population. In 1984, a study called Sociogenetic Reference Framework for Public Health Studies in Chile, from the Revista de Pediatría de Chile determined an ancestry of 67.9% European, and 32.1% Native American.[78][79] In 1994, a biological study determined that the Chilean composition was 64% European and 35% Amerindian.[80] The recent study in the Candela Project establishes that the genetic composition of Chile is 52% of European origin, with 44% of the genome coming from Native Americans (Amerindians), and 4% coming from Africa, making Chile a primarily mestizo country with traces of African descent present in half of the population.[81] Another genetic study conducted by the University of Brasília in several American countries shows a similar genetic composition for Chile, with a European contribution of 51.6%, an Amerindian contribution of 42.1%, and an African contribution of 6.3%.[82] In 2015 another study established genetic composition in 57% European, 38% Native American, and 2.5% African.[4] Colombia Main article: Afro-Colombian Population percent of Black Colombians in each municipality in 2005 Palenquera women making traditional fruit baskets in the streets of Cartagena People who were classified as Afro-Colombians make up 9.34% of the population, almost 4.7 million people, according to a projection of the National Administration Department of Statistics (DANE).[83] most of whom are concentrated on the northwest Caribbean coast and the Pacific coast in such departments as Chocó, although considerable numbers are also in Cali, Cartagena, Barranquilla and San Andres Islands. Approximately 4.4 million Afro-Colombians actively recognize their own black ancestry as a result of inter-racial relations with white and indigenous Colombians. They have been historically absent from high level government positions.[citation needed] Many of their long-established settlements around the Pacific coast have remained underdeveloped. In Colombia's ongoing internal conflict, Afro-Colombians are both victims of violence or displacement and members of armed factions, such as the FARC and the AUC. Afro-Colombians have played a role in contributing to the development of certain aspects of Colombian culture. For example, several of Colombia's musical genres, such as Cumbia, have African origins or influences. Some Afro-Colombians have also been successful in sports such as Faustino Asprilla, Freddy Rincón or María Isabel Urrutia. San Basilio de Palenque is a village in Colombia that is noted for maintaining many African traditions. It was declared a Masterpieces of the Oral and Intangible Heritage of Humanity by UNESCO in 2005.[84] The residents of Palenque still speak Palenquero, a Spanish/African creole.[85] Ecuador Main article: Afro-Ecuadorian In 2006, Ecuador had a population of 13,547,510. According to the latest data from CIA World Factbook, the classified ethnic groups represented in Ecuador include mestizo (mixed Amerindian and white; 71.9%), Montubio (7.4%), Amerindian (7%), white (6.1%), Afroecuadorian (4.3%), mulato (1.9%), and black (1%).[86] The Afro-Ecuadorian culture is found in the northwest coastal region of Ecuador and make up the majority (70%) in the province of Esmeraldas and the Chota Valley in the Imbabura Province. They can be also found in Ecuador's two largest cities, Quito and Guayaquil. The best known cultural influence known outside Ecuador is a distinctive kind of marimba music. From the Chota Valley there is Bomba (Ecuador) music which is very different from marimba from Esmeraldas. Paraguay Main article: Afro-Paraguayan Black Paraguayans are descended from enslaved West Africans brought to Paraguay beginning in the 16th century. They became a significant presence in the country, and made up 11% of the population classified in 1785. Most Afro-Paraguayans established communities in towns such as Areguá, Emboscada, and Guarambaré. Many achieved their freedom during the Spanish rule. In the capital Asunción, there is a community of 300 Afro-Paraguayan families in the Fernando de la Mora municipality. Peru Main article: Afro-Peruvian Afro-Peruvian man in El Carmen near Chincha Some sources classified Afro-Peruvians around to 9% of the Peruvian population (2,850 million)[87] Over the course of the slave trade, approximately 95,000 slaves were brought into Peru, with the last group arriving in 1850. Today, Afro-Peruvians reside mainly on the central and south coasts. Afro-Peruvians can also be found in significant numbers on the northern coast. Recently, it has been verified that the community with the greatest concentration of Afro-Peruvians is Yapatera in Morropón (Piura), made up of around 7,000 farmers who are largely descended from African slaves of "Malagasy" (Madagascar) origin. They are referred to as "malgaches" or "mangaches". Afro-Peruvian music and culture was popularized in the 1950s by the performer Nicomedes Santa Cruz.[88] Since 2006, his birthday, 4 June, has been celebrated in Peru as a Day of Afro-Peruvian Culture.[citation needed] Another key figure in the revival of Afro-Peruvian music is Susana Baca. Afro-Peruvian music was actually well known in Peru since the 1600s but oppressed by the Peruvian elite, as was Andean religion and language. Afro-Peruvian culture has not only thrived but influenced all aspects of Peruvian culture despite lacking any acknowledgment from mainstream media or history. Uruguay Main article: Afro-Uruguayan Afro-Uruguayans are a frequent subject of Uruguayan street art, such as this mural near the Port of Carmelo. A 2009 DNA study in the American Journal of Human Biology showed the genetic composition of Uruguay as primarily European, with Native American ancestry ranging from one to 20 percent and sub-Saharan African "from seven to 15 percent (depending on region)".[89] Enslaved Africans and their descendants figured prominently in the founding of Uruguay. In the late 18th century, Montevideo became a major arrival port for slaves, most brought from Portuguese colonies of Africa and bound for the Spanish colonies of the New World, the mines of Peru and Bolivia, and the fields of Uruguay. In the 19th century, when Uruguay joined other colonies in fighting for independence from Spain, Uruguayan national hero Jose Artigas led an elite division of black troops against the colonists. One of his top advisors was Joaquín Lenzina, known as Ansina, a freed slave who composed musical odes about his commander's exploits and is regarded by Afro-Uruguayans as an unheralded father of the nation. Venezuela Main article: Afro-Venezuelan The late President Hugo Chávez was the first afrodescendiente to serve as head of state of Venezuela. Self-identified Black Venezuelans are mostly descendants of enslaved Africans brought to Venezuela from the 17th to the 19th century to work the coffee and cocoa crops. Most Black Venezuelans live in the North-central region, in the coastal towns Barlovento, Northern Yaracuy, Carabobo and Aragua States, and Eastern Vargas State; but also in several towns and villages in areas in South Lake Maracaibo (Zulia State) and Northern Merida State in the Andes, among others. They have kept their traditions and culture alive, especially through music. Venezuela is a very racially mixed nation, which makes it difficult to individually identify and/or distinguish their ethno-racial background with precision. Research in 2001 on genetic diversity by the Venezuelan Institute of Scientific Research (Instituto Venezolano de Investigaciones Científicas, IVIC) in which the population was compared to the historical patterns of the colonial castes. According to the last population census in Venezuela conducted by the National Institute Estadististica (INE), 2.8% of the country's population identifies as afrodescendientes of the national total, which is 181 157 result in the number of Venezuelans with African racial characteristics.[90] However, most Venezuelans have some Sub-Saharan African heritage, even if they identify as white. People who claim to be Afro-Venezuelans have stood out as sportsmen. Many Afro-Venezuelans are in the Major League Baseball and other sports – for example, former NBA/Houston Rockets forward Carl Herrera. However, most of them do not describe themselves as Afro-Venezuelan, but as Latinos or Hispanics or simply Venezuelans. Afro-Venezuelans have also stood out in the arts, especially in music; for example: Magdalena Sánchez, Oscar D'León, Morella Muñoz, Allan Phillips, Pedro Eustache, Frank Quintero, and many others. Miss Venezuela 1998, Carolina Indriago, Miss Venezuela Universe 2006, Jictzad Viña, and Miss Venezuela World 2006, Susan Carrizo are mulatto. Central America The Afro–Latin Americans of Central America come from the Caribbean coast. The countries of Belize, Guatemala, Honduras and Nicaragua, are of Garífuna, Afro-Caribbean and/or Mestizo heritage, as well as of Miskito heritage. Those of Costa Rica and Panama are mostly of Afro-Caribbean heritage. Many Afro-Caribbean islanders arrived in Panama to help build the Panama Canal and to Guatemala, Honduras, Nicaragua and Costa Rica to work in the banana and sugar-cane plantations. Belize Belizean culture is a mix of African, European, and Mayan but only 21% of the population is considered to be of African descent. The main community of African descent are the Creoles and Garifuna concentrated from the Cayo District to the Belize District and Stann Creek District (Dangriga) on the Caribbean Sea. Belize City, on the Caribbean coast, is the center of West African culture in Belize, with its population being of mixed Black African, Maya, and European. Costa Rica Main article: Afro-Costa Rican About 8% of the population is of African descent or Mulatto (mix of European and African) who are called Afro-Costa Ricans representing more than 390,000 people spread nowadays all over the country, English-speaking descendants of 19th century Afro-Jamaican immigrant workers. The indigenous population numbers around 2.5%. In the Guanacaste Province, a significant portion of the population descends from a mix of local Amerindians, Africans and Spaniards. Most Afro-Costa Ricans are found in the Limón Province and the Central Valley. El Salvador Main article: Afro-Salvadoran Only 0.13% of the population identifies as black in El Salvador. Approximately 10,000 African slaves were brought to El Salvador. The African population, creating Afro-Mestizos in the certain areas where the Africans were brought. El Salvador has no English Antillean (West Indian), Garifuna, and Miskito population, largely due to laws banning the immigration of Africans into the country in the 1930s; these laws were revoked in the 1980s. Guatemala Main article: Afro-Guatemalan According to the 2018 census, 0.3% of the Guatemalan population identifies as having African ancestry.[91] The main community of African heritage is the Garifuna, concentrated in Livingston and Puerto Barrios. The rest are Afro-Caribbean and mulattoes who live in Puerto Barrios and Morales. All these places belong to the Izabal department, located on the Caribbean coast. Because of unemployment and lack of opportunities, many Garifuna from Guatemala have left the country and moved to Belize and the United States. Also many people of African descent are located in different regions of the country, but most notable are in Amatitlán, San Jerónimo, and Jutiapa, although most of them may not recognize it because the loss of culture in these places. Based on oral local history in San Jeronimo of Alta Vera Paz, it is told that a ship carrying enslaved people from Africa broke on the shores of Guatemala prior to the European invasion. The ship had broken on the shores and the enslaved people became free people with the enslavers dead. The oral history continues to claim that the name Alta Verapaz – the land of " High True Peace" was given to that territory by the Spaniards after conquering the people of African and Mayan descent through religion – the cross – and not the sword as in other parts of Guatemala. The reason is Africans and Mayans had joined forces and defeated the Spanish Sword. Africans and Mayans have also intermarried tracing back generations prior to the Garifuna along the Coast. Many more Africans joined VeraPaz once the Spaniards conquered the area through religion, bringing about large sugar cane plantations that required more laborers, and unfortunately enslaved peoples. Many of the slaves brought from Africa during colonial times came to Guatemala to work on cotton, sugar cane, tobacco, and coffee plantations. Most were brought as slaves and also servants by European conquistadors. The main reason for slavery in Guatemala was because of the large sugar-cane plantations and haciendas located on Guatemala's Pacific and Caribbean coasts. Slavery didn't last too long during those times and all slaves and servants brought were later freed. They spread to different locations, primarily Guatemala's north, south and east. It is said that these freed slaves later mixed with Europeans, Native Indigenous, and Creoles (Criollos) of non-African descent. The national folk instrument, the marimba, has its origins in Africa and was brought to Guatemala and the rest of Central America by African slaves during colonial times. The melodies played on it show Native American, West African and European influences in both form and style. Honduras Main article: Afro-Honduran Honduran footballer, David Suazo According to Henry Gates: "Estimates of people of African descent in Honduras vary widely, from 100,000 to 320,000 (1.8 to 5.8 percent of the country's 5.8 million people in 1994)."[92] If one uses the blood quantum definition of blackness,[citation needed] then blacks came to Honduras early in the colonial period. One of the mercenaries who aided Pedro de Alvarado in his conquest of Honduras in 1536 was a black slave working as a mercenary to earn his freedom. Alvarado sent his own slaves from Guatemala to work the placer gold deposits in western Honduras as early as 1534. The earliest black slaves consigned to Honduras were part of a license granted to the Bishop Cristóbal de Pedraza in 1547 to bring 300 slaves into Honduras. Honduras has the highest African ancestry in Central America from the Garifuna, Miskitos, Mulattoes, and Africans which make 30% of the country. The self-identifying black population in Honduras is mostly of West Indian (Antillean origin), descendants of indentured laborers brought from Jamaica, Haiti, and other Caribbean Islands or of Garifuna (or Black Caribs) origin, a people of Black African ancestry who were expelled from the island of Saint Vincent after an uprising against the English and in 1797 and were exiled to Roatan. From there they made their way along the Caribbean coast of Belize, mainland Honduras and Nicaragua. Large Garifuna settlements in Honduras today include Trujillo, La Ceiba, and Triunfo de la Cruz. Even though they only came to Honduras in 1797, the Garifuna are one of the seven officially recognized indigenous groups in Honduras. Slaves on the north coast mixed with the Miskito Indians, forming a group referred to as the Zambo Miskito. Some Miskito consider themselves to be purely indigenous, denying this Black African heritage.[93] They do not, however, identify as such but rather as mestizo.[94] The Black Creoles of the Bay Islands are today distinguished as an ethnic group for their racial difference from the mestizos and blacks, and their cultural difference as English-speaking Protestants. There has been practically no ethnographic research conducted with this population.[95] All these circumstances led to a denial by many Hondurans of their Black African heritage which reflects in the census even to this day. "Blacks were more problematic as national symbols because at the time they were neither seen to represent modernity nor autochthony, and their history of dislocation from Africa means they have no great pre-Columbian civilization in the Americas to call upon as symbols of a glorious past. Thus Latin American states often end up with a primarily "Indo-Hispanic" mestizaje where the Indian is privileged as the roots of the nation and blackness is either minimized or completely erased."[96] Nicaragua Main article: Afro-Nicaraguan Afro-Nicaraguan creole in Bluefields, Nicaragua. About 9% of Nicaragua's population is African and mainly reside on the country's sparsely populated Caribbean coast. Afro-Nicaraguans are found on the autonomous regions of RAAN and RAAS. The African population is mostly of West Indian (Antillean) origin, the descendants of laborers brought mostly from Jamaica and other Caribbean islands when the region was a British protectorate. There is also a smaller number of Garífuna, a people of mixed Carib, Angolan, Congolese and Arawak descent. The Garífuna live along in Orinoco, La Fe and Marshall Point, communities settled at Laguna de Perlas. Five main distinct ethnic groups exist: The Creoles who descend from Anglo-Caribbean countries and many of whom still speak Nicaragua English Creole,[97] the Miskito Sambus descendants of Spanish slaves and indigenous Central Americans who still speak Miskito and/or Miskito Coast Creole,[98] the Garifunas descendents of Zambos (Caribs, Arawaks, and shipwrecked maroons) expelled from St. Vincent who speak Garifuna,[99] the Rama Cay zambos a subset of the Miskito who speak Rama Cay Creole,[100] and the descendants of those enslaved by the Spanish.[17] Panama Main article: Afro-Panamanian Black people in Panama are the descendants of West African slaves as well as black people from Caribbean islands who arrived in the early 1900s for the construction of the Panama Canal.[101] The Afro Colonials are the group of Hispanics, while the Antillanos are those of West Indian descent. Famous Afro-Panamanians include boxer Eusebio Pedroza. Caribbean Main article: Afro-Caribbean people Cuba Main article: Afro-Cubans According to a 2001 national census which surveyed 11.2 million Cubans, 1.1 million Cubans described themselves as Black, while 5.8 million considered themselves to be "mulatto" or "mestizo" or "javao" or "moro".[102] Many Cubans still locate their origins in specific African ethnic groups or regions, particularly Yoruba, Congo and Igbo, but also Arará, Carabalí, Mandingo, Fula and others, as well as a small minority of people who migrated in from surrounding Caribbean countries like Haiti and Jamaica. An autosomal study from 2014 has found out the genetic ancestry in Cuba to be 72% European, 20% African and 8% Native American.[103] Among the most famous Afro-Cubans are writers Nicolás Guillén, Gastón Baquero, and Nancy Morejón; musicians Celia Cruz and Benny Moré— Compay Segundo, Rubén González, Orlando "Cachaito" López, Omara Portuondo, and Ibrahim Ferrer of the Buena Vista Social Club; jazz musicians including Mario Bauzá, Mongo Santamaría, Chucho Valdés, Gonzalo Rubalcaba, Anga Díaz, X Alfonso, Pablo Milanés; other musicians such as Bebo Valdés, Israel "Cachao" López, Orestes López, Richard Egües, Dámaso Pérez Prado, Christina Milian and Tata Güines; and politicians Juan Almeida and Esteban Lazo. Dominican Republic Main article: Afro-Dominicans According to the recent sources, 11% of the Dominican population is black, 16% is white and 73% is mixed from white European and black African and Native American ancestry.[104][9] Other sources give similar figures,[105][106] but also without naming a specific study. Other estimates puts the Dominican population at 90% Black and Mulatto, and 10% White.[107] Some Afrocentric commentators and race/ethnicity scholars have been harshly critical of Dominicans of mixed racial background for their reluctance to self-identify as "Black".[105][106] However, this reluctance is shared by many people of multiracial background, who find inappropriate to identify with only one side of their ancestry.[108][109] Those people refuse to express a preference for any of the races that make up their background, and resent being ascribed to any single race. Dominican culture is a mixture of Taino Amerindian, Spanish European, and West African origins. While Taino influences are present in many Dominican traditions, the European and West African influences are the most noticeable. Afro-Dominicans can be found all over the island, but they makeup the vast majorities in the southwest, south, east, and the north parts of the country. In El Cibao one can find people of either European, Mixed, and African descent. Most Afro-Dominicans descend from the Bantu tribes of the Congo region of Central Africa (Angola, Democratic Republic of the Congo and Republic of Congo), and as well as the Ga people of west Ghana. Notable Dominicans whose physical features suggest full or predominant Black African ancestry include bachata singer Antony Santos, baseball player Sammy Sosa and salsa singer José Alberto "El Canario", and basketballer Al Horford, among others. However, there is no reliable procedure to ascertain the degree, if any, to which their ancestry is Black African. A system of racial stratification was imposed on Santo Domingo by Spain, as elsewhere in the Spanish Empire. Guadeloupe Main article: Demographics of Guadeloupe The population of Guadeloupe, an overseas region of France, is 405,739 (1 January 2013 est.); 80% of the population has African and African-white-Indian mixture which emphasizes its diversity. Their West African ancestors were imported from the Bight of Biafra, West Central Africa and the Guinean Coast for sugar cane plantation labor during the 17th and 18th centuries.[110] Antillean Creole, which is a French-based creole, is the local language widely spoken among the natives of the island and even the immigrants who have been living on the island for a couple of years. French, the official language, is still the most common language used and heard on the island. Used during more intimate/friendly conversations, Guadeloupean people switch to French, which is their first and native language, when in public.[111] Haiti Main article: Afro-Haitians The population of Haiti is 9.9 million, of which 80% are of African descent while 15-20% is mulatto and white.[2] Slavery in Haiti was established by the Spanish and French colonialists. Many Haitians are descendants of Taino or Caribs who cohabited with the African descendant population. Haiti is an Afro-Latin nation with strong African contributions to the culture as well as its language, music and religion with a fusion of French and Taino, with a sizable degree of Spaniard; all relate and are not limited to its food, art, music, folk religion and other customs. Arab customs are also present in their society today.[112] Martinique Main article: Demographics of Martinique The population of Martinique, an overseas region of France, is 390,371 (1 January 2012 est.); 80% of the population has African and African-white-Indian mixture which emphasizes its diversity. Their West African ancestors were imported from the Bight of Biafra, West Central Africa and the Guinean Coast for sugar cane plantation labor during the 17th and 18th centuries.[110] Antillean Creole, which is a French-based creole, is the local language widely spoken among the natives of the island and even the immigrants who have been living on the island for a couple of years. However, French, the official language, is still the most common language used and heard on the island. Used during more intimate/friendly conversations, Martinican people switch to French, which is their first and native language, when in public.[111] Saint Lucia and Dominica The population of Saint Lucia is 179,651 (2021) and Dominica is 72,412 (2021); 75-85% of the population in both islands has African and African-white-Indian and Kaliango mixture. The French were the first Europeans to settle on the islands. England and France fought 14 times for control of Saint Lucia and Dominica also went back and forth between France and Britain, and the rule of the islands changed frequently. Jounen Kwéyòl (Creole Day) is celebrated in the Caribbean islands of Dominica and Saint Lucia, on the last Friday of October and the last Sunday of October to celebrate the mixed culture of the Islands mainly highlighting their French background along with their French/African dialect known on the islands as Kwéyòl. Both islands host cultural events and festivals which showcase different elements of their heritage and culture and they spend time reflecting on the importance of protecting their heritage. Antillean Creole, which is a French-based creole, is the local language widely spoken among the natives of the islands and even the immigrants who have been living on the island for a couple of years. Dominican and Saint Lucian people switch to English which is their official language to conduct business and education or speak in their native language French Creole, when in public. Puerto Rico Main article: Afro-Puerto Rican According to the 2020 U.S. Census taken in Puerto Rico, 17.1% of Puerto Ricans identified as being white, 7% of the population as being black or African American and 75.3% as mixed or of another ethnicity.[113] An island-wide mitochondrial DNA (mtDNA) study conducted by the University of Puerto Rico at Mayagüez revealed that 61% of Puerto Ricans have maternal Native American ancestry, 26.4% have maternal West or Central African ancestry, and 12.6% have maternal European ancestry.[114] On the other hand, the Y chromosome evidence showed Puerto Ricans' patrilineage to be approximately 75% European, 20% African, and less than 5% indigenous.[failed verification] An interesting anecdote to consider was that during this whole period, Puerto Rico had laws like the Regla del Sacar or Gracias al Sacar by which a person of African ancestry could be considered legally white so long as they could prove that at least one person per generation in the last four generations had also been legally white descent. Therefore, people of African ancestry with known European lineage were classified as "whites", the opposite of the "one-drop rule" in the United States.[115][page needed] These critics maintain that a majority of Puerto Ricans are ethnically mixed, but do not feel the need to identify as such. They argue, furthermore, that Puerto Ricans tend to assume that they are of African, Native American, and European ancestry and only identify themselves as "mixed" if parents visibly "appear" to be of some other ethnicity. It should also be noted that Puerto Rico underwent a "whitening" process while under U.S. rule. The census-takers at the turn of the 20th Century recorded a huge disparity in the number of "black" and "white" Puerto Ricans (both, erroneous skin classifications) between the 1910 and 1920 censuses. The term "black" suddenly began to disappear from one census to another (within 10 years' time), possibly due to redefinition. It also appears that the "black" element within the culture was simply disappearing possibly due to the popular idea that in the U.S. one could only advance economically and socially if one were to pass for "white".[116] Misinformation of ethnic populations within Puerto Rico also existed under Spanish rule, when the Native American (Taino) populations were recorded as being "extinct". Biological science has now rewritten their history books. These tribes were not voluntary travelers, but have since blended into the mainstream Puerto Rican population (as all the others have been) with Taino ancestry being the common thread that binds. Many persons of African descent in Puerto Rico are found along coastal areas, especially in the northeast of the island, areas traditionally associated with sugar cane plantations. These Afro-Puerto Ricans make up a significant percentage of the population especially in the cities and towns of San Juan, Loiza, Carolina, Patillas, Canóvanas, Maunabo, Río Grande, Culebra, Luquillo, Cataño, Ceiba, Juncos, Fajardo, and Guayama. African ancestry, and Puerto Ricans of notable African descent are found throughout the island, although they might not regularly associate themselves with an American concept of blackness. Due to the DNA evidence that is being presented by UPR at Mayaguez, many African bloodlines have also been recorded in the central mountains of the island, though not written in the Spanish history books of the time. Consequently, Taino bloodlines have begun appearing in the coastal towns. All of this suggests that escaped enslaved Africans ran off to the mountains to escape the slaveowners, while some Tainos remained close to their main staple food, fish. The Puerto Rican musical genres of bomba and plena are of West African and Caribbean origin, respectively; they are danced to during parties and West African-derived festivals. Most Puerto Ricans who have African ancestry are descendants of enslaved Congo, Yoruba, Igbo and Fon from West and Central Africa. After the abolition of slavery in 1873 and the Spanish–American War of 1898, a number of African Americans have also migrated and settled in Puerto Rico. Three of the most famous Afro–Latin Americans are Puerto Rican Boxer Felix "Tito" Trinidad, Hall of Fame baseball player Roberto Clemente and Bernie Williams-Figueroa Jr., New York Yankees outfielder and jazz guitarist.  | 
      南アメリカ アルゼンチン 主な記事: アフロ・アルゼンチン人 2010年のアルゼンチン国民調査によれば、アルゼンチンの総人口は40,117,096人であり[64]、そのうち149,493人がアフリカ系であっ た[65]。[66] 従来、アルゼンチンの黒人人口は19世紀初頭以降、無視できるほど減少したと考えられてきた。多くの研究者は、欧州の民族的に均質な国家を模倣するため、 アルゼンチンで黒人人口を系統的に削減する努力がなされた結果、黒人人口が減ったと主張している。[67] 2005年の研究では人口の5%がアフリカ系祖先を持つとされ、より最近の研究では9%がアフリカ系祖先を持つ可能性が示唆されている。[68] アリ・デルガドやパトリシア・ゴメスといった研究者は、19世紀以降に黒人が消滅したのではなく、アフリカ文化とルーツがアルゼンチンで「見えなくなっ た」と指摘している。[68] ボリビア 主な記事: アフロ・ボリビア人 フリオ1世は現在のアフロ・ボリビア王家の国王である。 ボリビアで自らをアフリカ系子孫と認識する人々は、人口の約1%を占める[69]。彼らはスペイン植民地時代に連れてこられ、その大半はユンガス地方に住んでいる。 1544年、スペインの征服者たちは、現在ポトシと呼ばれる都市(セロ・リコの麓)で銀鉱山を発見した。彼らは先住民を鉱山の労働者として奴隷化し始め た。しかし、鉱山で働く先住民の健康が著しく悪化したため、スペイン人はサハラ以南のアフリカから奴隷を連れてきて鉱山労働に従事させた。ボリビアでは 16世紀初頭から鉱山労働のために奴隷が連れてこられた[70]。17世紀のポトシでは、約20万人の総人口のうち3万人のアフリカ人が鉱山労働のために 連れてこられた[71]。ボリビアにおける奴隷の価格はスペイン植民地の他の地域より高く、800ペソ以上もした[72]。これは奴隷をスペイン帝国の沿 岸地域にある奴隷港から購入し、カルタヘナ、モンテビデオ、ブエノスアイレスといった都市からボリビアまで長距離を移動させる必要があったためである。 [73] ブラジル 主な記事: アフロ・ブラジル人、パルド・ブラジル人、混血のブラジル人 2022年時点の各州における黒人ブラジル人の割合 ブラジルの首都ブラジリアでの集会に参加するキロンボラ 2022年の国勢調査によると、ブラジルの2億300万人の約10%が黒人と回答し、さらに多くのブラジル人が何らかのアフリカ系祖先を持つ。 ブラジルは奴隷制廃止をめぐる長い内紛を経験し、ラテンアメリカで最後に奴隷制を廃止した国となった。1850年、初めて公式に人身売買を禁止しようとし た試みから20年を経て、ようやく海外からの新たな奴隷輸入を禁止した(ただし1855年まで非合法の黒人アフリカ人奴隷の密輸は続いた)。1864年に ブラジルは奴隷を解放し、1871年9月28日にはブラジル議会が「自由出生のリオブランコ法」を可決。これにより、同日以降に生まれた奴隷の子孫は条件 付きで解放された。1887年には軍将校が逃亡奴隷の追跡命令を拒否し、1888年には上院が即時無条件解放を定める法律を成立させた。この「黄金法 (Lei Áurea)」として知られる法律は、1888年5月13日に摂政イザベル(皇帝ペドロ2世の娘でブラジル皇太子妃)によって公布された。 「プレト(preto)」と「パルド(pardo)」は、ブラジル地理統計院が用いる5つの民族分類のうちの2つである。他の3つは「ブランコ (branco:白人)」、「アマレロ(amarelo:黄色人種、東アジア系)」、「インディジェーナ(indígena:先住民)」である。[1] 2022年時点で、ブラジル人口の10.2%にあたる約2,070万人が黒人(プレト)と自認し、45.3%(9,210万人)が混血(パルド)と自認し ている。[74] ブラジルでは、肌や髪の色素沈着の程度、および人種(ラサ)概念に関連するその他の特徴に基づく複雑な分類体系が存在する。[75] ブラジルに連れてこられたアフリカ人は主に二つのグループに属していた:西アフリカ人とバンツー人である。西アフリカ人の多くはヨルバ人に属し、彼らは 「ナゴ」として知られるようになった。この言葉は、ダホメがヨルバ語を話す人々を指す蔑称「ànàgó」に由来する。ダホメは主にオヨの血筋を持つヨルバ 人を大量に奴隷化し売買した。ヨルバ系の奴隷の子孫は、カンドンブレの宗教的伝統と強く結びついている。[76] その他の奴隷はフォン族や近隣の民族グループに属していた。[77] バンツー系人民は主に現在のアンゴラとコンゴから連れてこられ、その大半はバコンゴ族またはアンブンドゥ族に属していた。バンツー系人民はモザンビーク北 部の沿岸地域からも連れ去られた。彼らはリオデジャネイロ、ミナスジェライス州、ブラジル北東部へ大規模に送られた。[77] バイーア州の女性の典型的な服装 チリ 主な記事:アフロ・チリ人 チリでは約6,000人のアフリカ人が奴隷とされ、その約3分の1は1615年以前に到着した。大半はサンティアゴ周辺の農業で利用された。今日、自らをアフロ・チリ人と認識する人民は極めて少なく、2006年の人口から推定すると、せいぜい0.001%未満である。 1984年、『チリ小児科学雑誌』に掲載された「チリ公衆衛生研究のための社会遺伝学的参照枠組み」という研究では、祖先構成をヨーロッパ系67.9%、 先住民系32.1%と推定した[78][79]。1994年の生物学的研究では、チリ人の構成をヨーロッパ系64%、アメリカ先住民系35%と判定した [80]。カンデラ・プロジェクトによる最近の研究では、チリの遺伝的構成はヨーロッパ系52%、先住民(アメリカ先住民)由来のゲノムが44%、アフリ カ系が4%とされ、チリは主に混血国家であり、人口の半数にアフリカ系の痕跡が認められると結論づけられている[81]。ブラジリア大学が複数のアメリカ 諸国で実施した別の遺伝学研究でも、チリは同様の遺伝的構成を示している。ヨーロッパ系51.6%、アメリカ先住民系42.1%、アフリカ系6.3%であ る。[82] 2015年の別の研究では、遺伝的構成はヨーロッパ系57%、アメリカ先住民系38%、アフリカ系2.5%とされた。[4] コロンビア 主な記事:アフロ・コロンビア人 2005年時点の各自治体における黒人コロンビア人の人口比率 カルタヘナの街で伝統的な果物かごを作るパレンケラ族の女性たち 国家統計局(DANE)の推計によれば、アフロコロンビア人と分類された人々はその大半がチョコ州などの北西カリブ海沿岸や太平洋沿岸に集中し、人口の 9.34%を占め、約470万人に上る。[83] なお、カリ、カルタヘナ、バランキージャ、サンアンドレス諸島にも相当数が居住している。 約440万人のアフロコロンビア人は、白人や先住民との異人種間関係の結果として、自らの黒人系祖先を積極的に認識している。彼らは歴史的に政府の高位職 から排除されてきた。太平洋沿岸に古くから存在する彼らの居住地の多くは、依然として開発が遅れている。コロンビアで続く内戦では、アフリカ系コロンビア 人は暴力や追放の被害者であると同時に、FARCやAUCといった武装勢力の構成員でもある。アフリカ系コロンビア人はコロンビア文化の特定分野の発展に 貢献してきた。例えばクンビアなどコロンビアの音楽ジャンルのいくつかは、アフリカ起源または影響を受けている。ファウスティーノ・アスプリージャ、フレ ディ・リンコン、マリア・イサベル・ウルティアなど、スポーツ分野で成功を収めたアフリカ系コロンビア人も存在する。 サン・バシリオ・デ・パレンケは、多くのアフリカ伝統を維持していることで知られるコロンビアの村だ。2005年にユネスコによって人類の口承及び無形文 化遺産の傑作に指定された[84]。パレンケの住民は今もスペイン語とアフリカのクレオール語を混ぜたパレンケロ語を話している。[85] エクアドル 詳細記事: アフロ・エクアドル人 2006年時点でエクアドルの人口は13,547,510人であった。CIAワールドファクトブックの最新データによれば、エクアドルにおける民族分類は 以下の通りである: メスティソ(先住民と白人の混血の; 71.9%)、 モントゥビオ(7.4%)、先住民(7%)、白人(6.1%)、アフロ・エクアドル人(4.3%)、ムラート(1.9%)、黒人(1%)である。[86] アフロ・エクアドル文化はエクアドル北西部の沿岸地域に存在し、エスメラルダス県とインバブラ県のチョタ渓谷では人口の70%を占める。またエクアドルの 二大都市キトとグアヤキルにも見られる。国外で最も知られる文化的影響は独特のマーリンバ音楽である。チョタ渓谷にはボンバ(エクアドル)音楽があり、エ スメラルダスのマリンバとは大きく異なる。 パラグアイ 詳細記事: アフロ・パラグアイ人 パラグアイの黒人たちは、16世紀からパラグアイに連れてこられた西アフリカの奴隷の子孫である。彼らは国内で重要な存在となり、1785年の分類では人 口の11%を占めていた。大半のアフロ・パラグアイ人はアレグア、エンボスカダ、グアランバレなどの町にコミュニティを形成した。多くはスペイン統治時代 に自由を獲得している。首都アスンシオンではフェルナンド・デ・ラ・モラ地区に300世帯のアフロ・パラグアイ人コミュニティが存在する。 ペルー 主な記事:アフロ・ペルー人 チンチャ近郊エル・カルメンのアフロ・ペルー人男性 一部の資料では、アフロ・ペルー人はペルー人口の約9%(285万人)と分類されている[87] 奴隷貿易の過程で、約95,000人の奴隷がペルーに連れてこられ、最後のグループは1850年に到着した。現在、アフロ・ペルー人は主に中部及び南部の 海岸地域に居住している。北部海岸にも相当数のアフロ・ペルー人が存在する。近年、アフロ・ペルー人が最も集中しているコミュニティは、ピウラ県モロポン にあるヤパテラであることが確認された。この地域には約7,000人の農民が居住しており、その多くは「マダガスカル」起源のアフリカ人奴隷の子孫であ る。彼らは「マルガチェス」または「マンガチェス」と呼ばれる。 アフロ・ペルー音楽と文化は、1950年代に歌手ニコメデス・サンタ・クルスによって広められた[88]。2006年以降、彼の誕生日である6月4日はペ ルーで「アフロ・ペルー文化の日」として祝われている。[出典が必要] アフロ・ペルー音楽復興のもう一人の重要人物はスサナ・バカである。アフロ・ペルー音楽は1600年代からペルーで広く知られていたが、アンデス宗教や言 語と同様にペルーのエリート層によって抑圧されていた。アフロ・ペルー文化は、主流メディアや歴史から一切認められていないにもかかわらず、繁栄しただけ でなくペルー文化のあらゆる側面に影響を与えてきた。 ウルグアイ 詳細記事: アフロ・ウルグアイ人 アフロ・ウルグアイ人は、カルメロ港近くのこの壁画のように、ウルグアイのストリートアートの頻繁な題材となっている。 2009年に『アメリカ人類生物学雑誌』で発表されたDNA研究によれば、ウルグアイ人の遺伝的構成は主にヨーロッパ系であり、先住民系の祖先は 1~20%、サハラ以南アフリカ系の祖先は「地域によって7~15%」とされている[89]。奴隷として連れてこられたアフリカ人とその子孫は、ウルグア イ建国において重要な役割を果たした。 18世紀後半、モンテビデオは奴隷の主要な到着港となった。奴隷の大半はアフリカのポルトガル植民地から運ばれ、スペインの植民地である新世界、ペルーや ボリビアの鉱山、ウルグアイの農地へ送られた。19世紀、ウルグアイが他の植民地と共にスペインからの独立を争った際、ウルグアイの国民的英雄ホセ・アル ティガスは植民地支配者に対して精鋭の黒人部隊を率いた。彼の最高顧問の一人がホアキン・レンシーナ(通称アンシーナ)だった。解放奴隷だった彼は指揮官 の武勇伝を歌った音楽的頌歌を作曲し、アフリカ系ウルグアイ人からは知られざる国民の父と称されている。 ベネズエラ 詳細記事: アフリカ系ベネズエラ人 故ウーゴ・チャベス大統領はベネズエラ初のアフリカ系国家元首だった。 自らを黒人と認識するベネズエラ人の多くは、17世紀から19世紀にかけてコーヒーやカカオの栽培労働のためにベネズエラに連れてこられた奴隷のアフリカ 人の子孫である。黒人系ベネズエラ人の多くは、北中部地域、バルベント沿岸部、ヤラクイ州北部、カラボボ州、アラグア州、バルガス州東部などに居住してい る。また、マラカイボ湖南部(ズリア州)やアンデス山脈のメリダ州北部など、いくつかの町や村にも居住している。彼らは特に音楽を通じて、自らの伝統と文 化を継承してきた。 ベネズエラは人種的に非常に混血の国民であり、個々の民族的・人種的背景を正確に特定・区別することは困難である。2001年にベネズエラ科学研究所 (IVIC)が行った遺伝的多様性に関する研究では、人口を植民地時代のカースト制度のパターンと比較した。国家統計院(INE)による直近の国勢調査に よれば、国民の2.8%がアフリカ系子孫と自認しており、これは181,157人に相当する。しかし実際には、自認が白人であっても、大多数のベネズエラ 人に何らかのサハラ以南アフリカ系の血統が流れている。 アフロ・ベネズエラ人であると自認する人民は、スポーツ選手として際立っている。多くのアフロ・ベネズエラ人がメジャーリーグやその他のスポーツで活躍し ている。例えば、元NBA/ヒューストン・ロケッツのフォワード、カール・エレーラがそうだ。しかし、彼らのほとんどは、自分自身をアフロ・ベネズエラ人 ではなく、ラテン系、ヒスパニック系、あるいは単にベネズエラ人だと表現している。アフロ・ベネズエラ人は芸術、特に音楽分野でも活躍している。例えば、 マグダレナ・サンチェス、オスカル・デレオン、モレラ・ムニョス、アラン・フィリップス、ペドロ・エウスタチェ、フランク・キンテロなどが挙げられる。 1998年のミス・ベネズエラ、カロリナ・インドリアゴ、2006年のミス・ベネズエラ・ユニバース、ジクツァド・ヴィニャ、2006年のミス・ベネズエ ラ・ワールド、スーザン・カリゾは、ムラートである。 中央アメリカ 中央アメリカのアフロ・ラテンアメリカ人は、カリブ海沿岸からやって来た。ベリーズ、グアテマラ、ホンジュラス、ニカラグアは、ガリフナ、アフロカリブ、 メスティゾ、そしてミスキートの血を引く人々で構成されている。コスタリカとパナマの人々は、そのほとんどがアフロカリブの血を引く人々だ。多くのアフリ カ系カリブ人島民がパナマ運河建設のためパナマに、またグアテマラ、ホンジュラス、ニカラグア、コスタリカにはバナナやサトウキビ農園で働くために渡っ た。 ベリーズ ベリーズの文化はアフリカ、ヨーロッパ、マヤの混血のだが、人口のわずか21%がアフリカ系と見なされている。アフリカ系住民の主なコミュニティはクレ オールとガリフナで、カリブ海に面したカヨ地区からベリーズ地区、スタンクリーク地区(ダングリガ)にかけて集中している。カリブ海沿岸のベリーズシティ はベリーズにおける西アフリカ文化の中心地であり、その住民は黒人アフリカ系、マヤ系、ヨーロッパ系の混血である。 コスタリカ 主な記事:アフロ・コスタリカ人 人口の約8%がアフリカ系またはムラート(ヨーロッパ系とアフリカ系の混血の)であり、アフロ・コスタリカ人と呼ばれる。現在では全国に39万人以上が居 住し、19世紀にジャマイカから移民したアフリカ系労働者の英語を話す子孫である。先住民人口は約2.5%である。グアナカステ州では、人口のかなりの部 分が現地のアメリカ先住民、アフリカ人、スペイン人の混血のである。アフロ・コスタリカ人の多くはリモン州と中央谷間に見られる。 エルサルバドル 主な記事:アフロ・サルバドール人 エルサルバドルでは、人口のわずか0.13%が黒人と自認している。約1万人のアフリカ人奴隷がエルサルバドルに連れてこられた。アフリカ系住民は、奴隷 が連れてこられた特定の地域でアフリカ系メスティソを生み出した。エルサルバドルには、主に1930年代にアフリカ人の移民を禁止する法律が制定されたた め、イギリス領アンティル諸島(西インド諸島)出身者、ガリフナ、ミスキート系住民は存在しない。これらの法律は1980年代に廃止された。 グアテマラ 主な記事:アフロ・グアテマラ人 2018年の国勢調査によれば、グアテマラ人口の0.3%がアフリカ系祖先を持つと自己申告している[91]。アフリカ系祖先を持つ主なコミュニティはガ リフナで、リビングストン県とプエルトバリオスに集中している。残りはプエルトバリオスとモラレス県に住むアフリカ系カリブ人とムラートである。これらの 地域は全てカリブ海沿岸に位置するイサバル県に属する。失業と機会の欠如のため、グアテマラの多くのガリフナは国外へ移住し、ベリーズやアメリカ合衆国へ 移った。また、アフリカ系住民は国内の異なる地域に存在するが、特に顕著なのはアマティトラン、サン・ヘロニモ、フティアパである。ただし、これらの地域 では文化が失われているため、彼らの多くは自らのルーツを認識していない可能性がある。アルタ・ベラパスのサン・ヘロニモにおける口承歴史によれば、ヨー ロッパ人による侵略以前に、アフリカから奴隷を運ぶ船がグアテマラの海岸で座礁したという。船は海岸で壊れ、奴隷たちは奴隷商人たちが死んだことで自由の 身となった。さらに口承はこう語る。アルタ・ベラパスの地名――「高き真の平和」の地――は、スペイン人が他のグアテマラ地域のように剣ではなく、十字架 という宗教によってアフリカ系とマヤ系の人民を征服した後、この地に与えたものだ。その理由は、アフリカ人とマヤ人が結束してスペインの剣を打ち破ったか らだという。アフリカ人とマヤ人はまた、沿岸部のガリフナ以前にさかのぼる世代から相互に結婚してきた。スペイン人が宗教によってこの地域を征服すると、 さらに多くのアフリカ人がベラパスに加わった。大規模なサトウキビ農園が労働者を必要とし、残念ながら奴隷化された人民をもたらしたのだ。 植民地時代にアフリカから連れてこられた奴隷の多くは、グアテマラの綿花、サトウキビ、タバコ、コーヒー農園で働くために来た。彼らの大半は、ヨーロッパ の征服者たちによって奴隷として、あるいは使用人として連れてこられた。グアテマラにおける奴隷制の主因は、太平洋岸とカリブ海沿岸に広がる大規模なサト ウキビ農園とアシエンダ(大農園)の存在であった。当時の奴隷制は長くは続かず、連れてこられた奴隷や使用人は後に解放された。彼らは主にグアテマラの北 部、南部、東部へと分散していった。これらの解放された奴隷たちは後に、ヨーロッパ人、先住民、そしてアフリカ系ではないクレオール(クリオージョ)と混 血のようになったと言われている。 国民の民族楽器であるマリンバは、その起源をアフリカに持ち、植民地時代にアフリカの奴隷たちによってグアテマラおよびその他の中米諸国に持ち込まれた。その演奏される旋律は、形式と様式の両方において、先住民、西アフリカ、そしてヨーロッパの影響を示している。 ホンジュラス 詳細記事: アフロ・ホンジュラス人 ホンジュラス人サッカー選手、ダビド・スアソ ヘンリー・ゲイツによれば:「ホンジュラスにおけるアフリカ系住民の推定数は大きく異なり、10万人から32万人(1994年当時の人口580万人の1.8~5.8%)とされている」[92] 血の量による黒人定義を用いるならば、黒人は植民地時代初期にホンジュラスへ到来した。1536年にペドロ・デ・アルバラードのホンジュラス征服を支援し た傭兵の一人は、自由を得るために傭兵として働いていた黒人奴隷であった。アルバラードは早くも1534年、グアテマラから自身の奴隷をホンジュラス西部 の砂金鉱床で働かせるために送り込んだ。ホンジュラスに最初に送り込まれた黒人奴隷は、1547年にクリストバル・デ・ペドラサ司教に与えられた、300 人の奴隷をホンジュラスに連れてくる許可の一部であった。ホンジュラスは中央アメリカで最もアフリカ系祖先を持つ人口比率が高く、ガリフナ、ミスキート、 ムラート、アフリカ系が国の30%を占める。 ホンジュラスで自らを黒人と認識する人口の大半は、西インド諸島(アンティル諸島)出身者、すなわちジャマイカ、ハイチ、その他のカリブ諸島から連れてこ られた契約労働者の子孫、あるいはガリフナ(黒カリブ人)の血を引く者たちだ。ガリフナは黒アフリカ系民族で、イギリスに対する反乱を起こした後にセント ビンセント島から追放され、1797年にロアタン島へ流刑となった。彼らはそこからベリーズ、ホンジュラス本土、ニカラグアのカリブ海沿岸へと移動した。 現在ホンジュラスにある主要なガリフナ集落にはトルヒーリョ、ラセイバ、トリウンフォ・デ・ラ・クルスがある。ガリフナは1797年にホンジュラスへ移住 したばかりだが、同国で公式に認められた7つの先住民族グループの一つである。 北海岸の奴隷たちはミスキートインディアンと混血の状態で、ザンボ・ミスキートと呼ばれる集団を形成した。一部のミスキートインディアンは、この黒アフリ カ系の血統を否定し、純粋な先住民であると自認している。[93] しかし彼らは自らをメスティソと認識している。[94] ベイ諸島の黒人クレオールは、メスティソや黒人とは異なる人種的特徴と、英語を話しプロテスタントである文化的差異から、今日では独自の民族集団として区 別されている。この集団に関する民族誌的研究は事実上行われていない。[95] こうした諸事情が重なり、多くのホンジュラス人が自らの黒アフリカ系ルーツを否定する結果となった。この傾向は今日に至るまで国勢調査に反映されている。 「黒人は国家の象徴としてより問題視された。当時、彼らは近代性も土着性も体現していないと見なされ、アフリカからの離散の歴史ゆえに、アメリカ大陸にお ける輝かしい過去の象徴として呼び起こせる偉大な先コロンブス文明を持たなかったからだ。したがってラテンアメリカ諸国では、主に「インド系とヒスパニッ ク系の混血」が主流となり、インディアンが国民のルーツとして優遇される一方、黒人性は軽視されるか完全に抹消される傾向にある。」[96] ニカラグア 詳細記事: アフロ・ニカラグア人 ニカラグア・ブルーフィールズにおけるアフロ・ニカラグア人クレオール。 ニカラグアの人口の約9%はアフリカ系で、主に人口希薄なカリブ海沿岸地域に居住している。アフリカ系ニカラグア人はRAAN(北東部自治地域)と RAAS(南東部自治地域)にも存在する。アフリカ系住民の大半は西インド諸島(アンティル諸島)出身で、この地域が英国の保護領だった時代にジャマイカ やその他のカリブ諸島から連れてこられた労働者の子孫である。また、カリブ、アンゴラ、コンゴ、アラワク系の混血の民族であるガリフナも少数存在する。ガ リフナはオリノコ、ラ・フェ、マーシャル・ポイントの沿岸地域、およびラグナ・デ・ペルラスに定住したコミュニティに居住している。 主に5つの異なる民族集団が存在する:英領カリブ諸国にルーツを持つクレオール系(多くが現在もニカラグア英語クレオール語を話す[97])、スペイン人 奴隷と中央アメリカ先住民の子孫であるミスキート・サンブス族(現在もミスキート語および/またはミスキート海岸クレオール語を話す)、 [98] ガリフナ族は、セントビンセント島から追放されたザンボ(カリブ族、アラワク族、難破した逃亡奴隷)の子孫でガリフナ語を話す[99]。ラマ・カイ・ザン ボはミスキート族の一派でラマ・カイ・クレオール語を話す[100]。そしてスペイン人に奴隷化された人々の子孫が存在する[17]。 パナマ 詳細記事:アフロ・パナマ人 パナマの黒人は、西アフリカ出身の奴隷の子孫と、1900年代初頭にパナマ運河建設のためにカリブ諸島から移住した黒人の子孫である[101]。アフロ・コロニアルはヒスパニック系の集団であり、アンティジャノスは西インド諸島系の子孫である。 著名なアフロ・パナマ人にはボクサーのエウセビオ・ペドロサがいる。 カリブ海 主な記事:アフリカ系カリブ人 キューバ 主な記事:アフリカ系キューバ人 2001年の国民調査(対象人口1,120万人)によれば、110万人が自身を黒人と回答した一方、580万人は「ムラート」「メスティソ」「ジャバオ」 「モロ」と自認していた。[102] 多くのキューバ人は今も、自らのルーツを特定のアフリカの民族グループや地域、特にヨルバ、コンゴ、イボに求めている。またアララ、カラバリ、マンディン ゴ、フラなどにも求める者もいる。さらに、ハイチやジャマイカといった周辺のカリブ諸国から移住してきた少数派も存在する。 2014年の常染色体研究によると、キューバ人の遺伝的祖先は、72%がヨーロッパ人、20%がアフリカ人、8%がネイティブアメリカンであることが判明している。 最も有名なアフリカ系キューバ人としては、作家ニコラス・ギレン、ガストン・バケロ、ナンシー・モレホン、ミュージシャン、セリア・クルス、ベニー・モ レ、コンパイ・セグンド、ルベン・ゴンサレス、オルランド・「カチャイート」・ロペス、オマラ・ポルトゥオンド、ブエナ・ビスタ・ソシアル・クラブのイブ ラヒム・フェレール、 マリオ・バウザ、モンゴ・サンタマリア、チュチョ・バルデス、ゴンサロ・ルバルカバ、アンガ・ディアス、X アルフォンソ、パブロ・ミラネスなどのジャズミュージシャン。ベボ・バルデス、イスラエル「カチャオ」ロペス、オレステス・ロペス、リチャード・エグエ ス、ダマソ・ペレス・プラド、クリスティーナ・ミリアン、タタ・グイネスなどのミュージシャン。そして、フアン・アルメイダ、エステバン・ラゾなどの政治 家も挙げられる。 ドミニカ共和国 詳細記事:アフリカ系ドミニカ人 最近の資料によれば、ドミニカ共和国の人口の11%が黒人、16%が白人、73%が白人ヨーロッパ系と黒人アフリカ系および先住民系の混血のである [104][9]。他の資料も同様の数値を示しているが[105][106]、具体的な研究名を挙げていない。別の推計では、ドミニカ人口の90%が黒人 とムラート(混血)、10%が白人としている。[107] 一部のアフロセントリック論者や人種・民族学者らは、混血のドミニカ人が自らを「黒人」と自認することをためらう姿勢を厳しく批判している。[105] [106] しかしこの躊躇は、自身の祖先の片側のみをアイデンティティとすることに違和感を抱く多くの多民族背景の人々にも共通する。[108][109] こうした人々は、自身の背景を構成するいずれの人種にも優先的に帰属することを拒み、単一人種に分類されることに反感を抱いている。 ドミニカ文化は、タイノ族アメリカ先住民、スペイン系ヨーロッパ人、西アフリカ系の起源が混ざり合ったものだ。タイノ族の影響は多くのドミニカ伝統に見られるが、最も顕著なのはヨーロッパと西アフリカの影響である。 アフリカ系ドミニカ人は島全体に存在するが、南西部、南部、東部、北部では圧倒的多数を占める。エル・シバオ地方では、ヨーロッパ系、混血の、アフリカ系のいずれかの血筋を持つ人民を見かけることができる。 大半のアフロ・ドミニカ人は、中央アフリカ(アンゴラ、コンゴ民主共和国、コンゴ共和国)のコンゴ地域に居住するバンツー族、およびガーナ西部のガー族を祖先としている。 身体的特徴から完全または主要な黒アフリカ系祖先を持つと推測される著名なドミニカ人としては、バチャータ歌手アントニー・サントス、野球選手サミー・ ソーサ、サルサ歌手ホセ・アルベルト「エル・カナリオ」、バスケットボール選手アル・ホーフォードなどが挙げられる。ただし、彼らの祖先が黒アフリカ系で ある度合い(もしあるならば)を確かめる信頼できる方法はない。 スペインは、スペイン帝国内の他の地域と同様に、サントドミンゴにも人種階層制度を押し付けた。 グアドループ 主な記事:グアドループの人口統計 フランスの海外地域であるグアドループの人口は405,739人(2013年1月1日推定)。人口の80%がアフリカ系とアフリカ系・白人系・インディア ン系の混血であり、その多様性が強調されている。彼らの西アフリカ系祖先は、17世紀から18世紀にかけてサトウキビ農園の労働力として、ビアフラ湾、西 中央アフリカ、ギニア海岸から連れてこられた。[110] アンティル・クレオール語はフランス語を基盤とするクレオール語であり、島の原住民や数年間島に住んでいる移民の間で広く話されている現地語である。公用 語であるフランス語は、依然として島で最も一般的に使用され、耳にする言語だ。親密な会話ではグアドループの人はフランス語に切り替えるが、公の場では第 一言語であるフランス語を使う。[111] ハイチ 詳細記事: アフロ・ハイチ人 ハイチの人口は990万人で、その80%がアフリカ系、15~20%がムラート(混血)および白人である[2]。ハイチの奴隷制度はスペインとフランスの植民地支配者によって確立された。多くのハイチ人は、アフリカ系住民と共存したタイノ族やカリブ族の子孫である。 ハイチは、文化、言語、音楽、宗教にアフリカの強い影響を受けたアフロ・ラテン国民であり、フランス語とタイノ語が融合し、かなりの程度スペイン語の影響 も受けている。その影響は、食、芸術、音楽、民俗宗教、その他の習慣など、あらゆる分野に及んでいる。アラブの習慣も、今日のハイチ社会に見られる。 [112] マルティニーク 主な記事:マルティニークの人口統計 フランス海外地域であるマルティニークの人口は 390,371 人(2012年1月1日推定)である。人口の 80% はアフリカ系とアフリカ系・白人・インディアン系の混血であり、その多様性を強調している。彼らの西アフリカの祖先は、17 世紀から 18 世紀にかけて、サトウキビ農園の労働力として、ビアフラ湾、西中央アフリカ、ギニア沿岸から連れてこられた。[110] フランス語を基盤とするクレオール語であるアンティル・クレオール語は、島民や、島に数年間住んでいる移民の間で広く話されている現地語である。しかし、 公用語であるフランス語は、依然として島で最も一般的に使用され、耳にする言語である。より親密で友好的な会話では、マーティン人は、公の場では、彼らの 第一言語であり母国語であるフランス語に切り替える。[111] セントルシアとドミニカ セントルシアの人口は 179,651 人(2021 年)、ドミニカは 72,412 人(2021 年)である。両島の人口の 75~85% は、アフリカ系、アフリカ系と白人系、インディアン、カリアング族の混血である。 フランス人は、この島々に最初に定住したヨーロッパ人だった。イギリスとフランスは、セントルシアの支配権を巡って 14 回も争い、ドミニカもフランスとイギリスの間で何度も支配権が移り変わり、島の支配者は頻繁に変わった。 Jounen Kwéyòl (クレオールの日)は、ドミニカとセントルシアのカリブ諸島で、10月の最終金曜日と最終日曜日に祝われる。島の混血の文化、特にフランスの背景と、島で クウェヨルとして知られるフランス語/アフリカ語の混合方言を称えるためだ。両島では文化イベントや祭りが開催され、遺産と文化の異なる要素が披露され る。人々は自らの遺産を守る重要性について考える時間を過ごす。 アンティル・クレオール語はフランス語を基盤とするクレオール語であり、島々の原住民や数年居住する移民の間で広く話される現地語である。ドミニカ人とセ ントルシア人は、公の場では公用語である英語に切り替えて業務や教育を行うか、母語であるフランス語クレオール語で話す。 プエルトリコ 詳細記事: アフロ・プエルトリコ人 プエルトリコで実施された2020年米国国勢調査によると、プエルトリコ人の17.1%が白人、7%が黒人またはアフリカ系アメリカ人、75.3%が混血 のまたはその他の民族と自己申告した。[113] プエルトリコ大学マヤグエス校が実施した島全体のミトコンドリアDNA(mtDNA)調査によると、プエルトリコ人の61%が母系でネイティブアメリカン の祖先を持ち、26.4%が母系で西アフリカまたは中央アフリカの祖先を持ち、12.6%が母系でヨーロッパの祖先を持っていることが明らかになった。 [114] 一方、Y染色体の証拠によれば、プエルトリコ人の父系血統はヨーロッパ系が約75%、アフリカ系が20%、先住民系は5%未満であった。[検証失敗] 興味深い逸話として、この期間を通じてプエルトリコには「レグラ・デル・サカール」または「グラシアス・アル・サカール」のような法律が存在した。これは アフリカ系祖先を持つ者でも、過去4世代のうち各世代に少なくとも1人の人格が法的に白人系であることを証明できれば、法的に白人とみなされる制度であっ た。したがって、アフリカ系でありながらヨーロッパ系の血筋が確認できる者は「白人」と分類された。これは米国の「一滴の法則」とは正反対の扱いである。 [115][ページ指定が必要] こうした批判論者は、プエルトリコ人の大多数が民族的に混血のにもかかわらず、自らをそう認識する必要性を感じていないと主張する。さらに彼らは、プエル トリコ人は自らをアフリカ系、先住民系、ヨーロッパ系の混血の認識する傾向があり、親の見た目が明らかに他の民族に「見える」場合にのみ「混血の」と自認 すると主張する。また、プエルトリコは米国統治下で「白人化」プロセスを経た点にも留意すべきである。20世紀初頭の国勢調査では、1910年と1920 年の調査間で「黒人」と「白人」のプエルトリコ人(いずれも誤った肌の色分類)の数に大きな乖離が記録された。「黒人」という用語は、おそらく再定義によ り、ある調査から次の調査へ(10年以内に)突然消え始めた。また、文化内の「黒人」要素が単純に消滅したように見える。これはおそらく、米国では「白 人」と見なされることでしか経済的・社会的上昇が不可能だという通念によるものだろう。[116] プエルトリコにおける民族構成の誤情報はスペイン統治下にも存在した。当時、先住民(タイノ族)は「絶滅」と記録されていた。生物学は今や彼らの歴史書を 書き換えた。これらの部族は自発的な移住者ではなく、その後(他のすべての人々と同様に)プエルトリコ主流社会に同化したが、タイノの血統が共通の絆と なっている。 プエルトリコのアフリカ系人格の多くは沿岸地域、特に島の北東部、伝統的にサトウキビ農園と結びついた地域に居住している。こうしたアフリカ系プエルトリ コ人は、特にサンフアン、ロイサ、カロライナ、パティージャス、カノバナス、マウナボ、リオグランデ、クレブラ、ルキージョ、カタニョ、セイバ、フンコ ス、ファハルド、グアヤマといった都市や町で人口の相当な割合を占めている。アフリカ系の祖先を持つ者や、顕著なアフリカ系血統のプエルトリコ人は島全体 に存在するが、彼らはアメリカの「黒人」概念と自らを結びつけることは必ずしもない。マヤゲスのプエルトリコ大学が提示するDNA証拠により、当時のスペ インの歴史書には記載されていないものの、島の中央山岳地帯でも多くのアフリカ系血統が記録されている。その結果、タイノ族の血筋が沿岸の町々にも現れ始 めている。これら全ては、逃亡した奴隷のアフリカ人が山岳地帯へ逃げ込み、奴隷所有者から逃れた一方で、一部のタイノ族は主食である魚に近接した地域に残 留したことを示唆している。 プエルトリコの音楽ジャンルであるボンバとプレナは、それぞれ西アフリカとカリブ海に起源を持つ。これらはパーティーや西アフリカ由来の祭りで踊られる。 アフリカ系祖先を持つプエルトリコ人の大半は、西・中央アフリカ出身のコンゴ、ヨルバ、イボ、フォンといった奴隷の子孫である。1873年の奴隷制度廃止 と1898年の米西戦争後、多くのアフリカ系アメリカ人もプエルトリコに移住し定住した。 最も有名なアフリカ系ラテンアメリカ人3人は、プエルトリコ人ボクサーのフェリックス・「ティト」・トリニダード、野球殿堂入り選手ロベルト・クレメンテ、そしてニューヨーク・ヤンキースの外野手兼ジャズギタリスト、バーニー・ウィリアムズ=フィゲロア・ジュニアである。  | 
    
| North America Mexico Main article: Afro-Mexicans Afromestizos in Punta Maldonado, Cuajinicuilapa, Guerrero The vast majority of contemporary Afro-Mexicans inhabit the south central & southern region of Mexico; those who migrated north in the colonial period assimilated into the general population. Some Afro-Mexican facts: Mexico's second president, Vicente Guerrero, an Afro-Mexican, issued an official decree abolishing slavery and emancipating all slaves in 1821, during his short term as president. He also attempted to change the Official Census by aiming to get rid of the "race" category.[117] Race was considered for the first time by the Encuesto Intercensal in 2015, which revealed that 1.2% of Mexicans identify as Afro-Mexican.[citation needed] Over half of these individuals also identified as indigenous.[citation needed] Gaspar Yanga founded the first free African township in the Americas in 1609. A Black man named Esteban el Negro (Steven the Black), a North African Moor from Spain, searched for the fabled city of Cíbola with Cabeza de Vaca. Veracruz, Campeche, Pánuco and Acapulco were the main ports for the entrance of African slaves. In the past, offspring of Black African/Amerindian mixtures were called jarocho (wild pig), chino or lobo (wolf). Today jarocho refers to all inhabitants of the state of Veracruz, without regard to ancestry.[citation needed] According to the 2020 (INEGI census), the countries population is now 2.4-3% United States Main article: Black Hispanic and Latino Americans Many Afro-Latino immigrants have arrived, in waves, over decades, to the United States, especially from the Caribbean, Cuba, Haiti, Dominican Republic and Puerto Rico. In the state of California, the dominant population consisted of people of color, but as the years progressed the percentage has declined severely (or at least the way Californian residents claim to identify themselves has shifted towards a White population). A Pew Research Center survey of Latino adults shows that one-quarter of all U.S. Latinos self-identify as Afro-Latino, Afro-Caribbean or of African descent with roots in Latin America. This is the first time a nationally representative survey in the U.S. has asked the Latino population directly whether they considered themselves Afro-Latino.[118] According to another Pew Research Center survey, "Afro-Latino: A deeply rooted identity among U.S. Hispanics" show some more statistics on how Afro-Latinos identify. As of October 2014, 39% of U.S. Afro-Latinos identify as white, 24% of them identify as just Hispanic, 18% as Black, 9% as mixed, and 4% as American Indian. Among the Chicano/a population, people who are both Black and Chicano/a may identify as AfroChicano/a.[119][120] A May 2022 Pew Research Center survey stated that 12% of adult Latinos identified themselves as Afro-Latino, comprising an estimated total of six million people.[51]  | 
      北アメリカ メキシコ 主な記事: アフロ・メキシコ人 ゲレーロ州クアヒニクイラパ、プンタ・マルドナドのアフロ・メスティーソ 現代のアフロ・メキシコ人の大多数はメキシコ中南部及び南部に居住している。植民地時代に北部に移住した者たちは一般住民に同化した。アフロ・メキシコ人に関する事実: メキシコ第2代大統領ビセンテ・ゲレーロ(アフリカ系メキシコ人)は、1821年に大統領在任中に奴隷制廃止と全奴隷解放を宣言する公式布告を発した。また「人種」区分を廃止すべく国勢調査の改訂試みた。[117] 人種が初めて考慮されたのは2015年の国勢調査間調査であり、メキシコ人の1.2%が自身をアフリカ系メキシコ人と認識していることが明らかになった。[出典が必要] これらの個人の半数以上は先住民としても認識していた。[出典が必要] ガスパール・ヤンガは1609年、アメリカ大陸初の自由なアフリカ人集落を設立した。 スペイン出身の北アフリカ系ムーア人、エステバン・エル・ニグロ(黒人スティーブン)はカベサ・デ・バカと共に伝説の都市シボラを探索した。 ベラクルス、カンペチェ、パヌコ、アカプルコはアフリカ人奴隷が流入する主要港であった。 過去には、黒人アフリカ系とアメリカ先住民の混血の子孫はジャロチョ(野生の豚)、チノ(中国人)、ロボ(狼)と呼ばれた。今日ではジャロチョは、祖先に関係なくベラクルス州の全住民を指す。[出典必要] 2020年(INEGI国勢調査)によると、現在の人口比率は2.4~3%である。 アメリカ合衆国 主な記事: 黒系ヒスパニックおよびラティーノ系アメリカ人 数十年にわたり、特にカリブ海諸国、キューバ、ハイチ、ドミニカ共和国、プエルトリコから、多くのアフリカ系ラティーノ移民が波のようにアメリカ合衆国に 流入した。カリフォルニア州では、有色人種が人口の大半を占めていたが、年月が経つにつれその割合は大幅に減少した(少なくともカリフォルニア州住民が自 らを識別する方法が白人人口へと移行した)。ピュー・リサーチ・センターのラテン系成人調査によると、全米のラテン系住民の4分の1が自らをアフロ・ラ ティーノ、アフロ・カリビアン、あるいはラテンアメリカにルーツを持つアフリカ系と認識している。米国で全国代表調査がラテン系住民に直接「自らをアフ ロ・ラティーノと考えるか」を尋ねたのはこれが初めてである[118]。別のピュー・リサーチ・センターの調査「アフロ・ラティーノ:米国ヒスパニックに 深く根ざしたアイデンティティ」によれば、アフロ・ラティーノの自己認識に関する統計がさらに示されている。2014年10月時点で、米国アフロ・ラ ティーノの39%が白人、24%がヒスパニックのみ、18%が黒人、9%がミヘ、4%がアメリカインディアンと自己認識している。チカーノ/チカーナ人口 の中では、黒人でありチカーノ/チカーナでもある人々は、自らをアフロチカーノ/アフロチカーナと認識する場合がある。[119][120] 2022年5月のピュー・リサーチ・センターの調査によれば、成人ラティーノの12%が自らをアフロ・ラティーノと認識しており、推定総数は600万人に 上る。[51]  | 
    
Distribution![]()  | 
      分布![]()  | 
    
| Noted Afro-Latin American people | 
      Noted Afro-Latin American people(省略) | 
    
| African Americans African diaspora Blaxican Black Hispanic and Latino Americans  | 
      アフリカ系アメリカ人 アフリカのディアスポラ ブラクシカン 黒人系ヒスパニックおよびラテン系アメリカ人  | 
    
| Afro-Latin American Research Institute Harvard University | 
      |
| https://en.wikipedia.org/wiki/Afro%E2%80%93Latin_Americans | 
      
リ ンク
文 献
そ の他の情報
CC
Copyleft,
CC, Mitzub'ixi Quq Chi'j, 1996-2099